Miljardeid kroone maksva Saaremaa
püsiühenduse suurimaks komistuskiviks võivad saada miljonid veelinnud, kes
parvedena kevadel ja sügisel läbi Suure väina lendavad.
Ornitoloogid on juba hoiatanud, et sild mandrilt Muhumaale on veelindude seisukohast riskantne, kui arvestada kevadrändel väina läbivate veelindude hulka – kuni 5 miljonit. See on teadaolevalt massilisem rändeala kogu Euroopas, kirjutas postimees.ee.
Just seepärast on Suur väin liidetud üleeuroopalise kaitsealade võrgustikuga Natura 2000 ning euroliidu liikmena peab Eesti tegema kõik, et miski ei kahjustaks seal lindude ega kalade ja mereimetajate elu.
Valitsus on võtnud kindla suuna püsiühenduse loomise suunas, lootes, et juba 2015. aastal võib Suure väina ületada silda mööda sõites. Tõsi küll, enne kopa maasse löömist on tellitud põhjalik keskkonnamõjude uuring.
2008. aasta sügiseks peab olema valitsuse ees paber, millel on mustvalgel kirjas, kas silda on võimalik keskkonda suurt kahjustamata ehitada või mitte. Kui ei, siis tuleb Saaremaa püsiühenduse projekt ilmselt unustada või riskida kopsakate trahvidega euroliidust.
Püsiühenduse pooldaja, saarlasest keskkonnaminister Jaanus Tamkivi möönis, et teades, kui karmi pilguga Euroopa Komisjon ja ka Euroopa Kohus kaitsealadel tegutsemisele vaatab, siis võib Natura ala saada püsiühenduse komistuskiviks.
«Tean, et Euroopa Kohus armu ei anna,» nentis minister. «Eesti on Euroopa jaoks looduse poolest pärl, meil on palju puutumata keskkonda, mida Kesk-Euroopas enam pole.»
Tamkivi sõnul oli Natura ala ka üheks põhjuseks, miks püsiühendus kirjutati uue valitsuse koalitsioonileppesse leebemas sõnastuses ehk asjaga tuleb küll edasi tegeleda, kuid selleks peab esmalt tegema põhjaliku keskkonnamõjude uuringu.
«Eks keskkonnamõjude hinnang näitab, millised probleemid võivad ette tulla,» sõnas minister. «Paraku on tõesti nii, et kui seal tõsised probleemid kerkivad, siis on ehituse otsus Euroopa Komisjoni teha.»
Seotud lood
Juhul kui maakonna bussiliine teenindav
bussifirma GoBus Saaremaa ei saa riigilt dotatsiooni juurde, võib peatselt
juhtuda, et maakonna maaliinibussid jäävad seisma, kirjutas Oma Saar.
Muhu ja mandri vahelise püsiühenduse
strateegilise keskkonnamõju hindamise (KSH) uuring läheb maksma eeldatust poole
rohkem ehk 17 miljonit krooni. Ainsana esitas hindamise läbiviimiseks pakkumise
konsortsium Ramboll Eesti AS ja Ramboll Danmark AS, kirjutas Meie Maa.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts ütles täna, et valitsusel on kavas rajada Saaremaa püsiühendus
aastaks 2015.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.