Eile arutasid Eesti majandus- ja
kommunikatsiooniministeeriumi ning Venemaa transpordiministeeriumi esindajad
Ivangorodis Narva silla koormuspiirangute teemat.
Kumbki pool jäi oma arvamuse juurde ja nüüd oodatakse ühise ekspertgrupi otsust, kirjutas Põhjarannik.
Eile käis Eesti delegatsioon eesotsas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi abiministri Siim-Valmar Kiisleriga Ivangorodis, kus kohtuti kolleegidega eesotsas Vene Föderatsiooni transpordiministri asetäitja Jevgeni Moskvitševiga. Vene poolelt osales kohtumisel veel Vene Föderatsiooni transpordiministeeriumi riikliku teedeameti juht Oleg Belozerov, kes allkirjastas mai algul korralduse seada Venemaa poolt Narva sillale sõitvatele sõidukitele 13tonnine kogukaalu piirang.
Siim-Valmar Kiisler ütles eile pärast Eestisse naasmist, et pooled jäid silla lubatud koormuse osas kumbki oma seisukoha juurde ja see kajastub ka protokollis, mida venemaalased praegu vormistavad.
„Meie poole seisukoht on ühene: me usaldame oma eksperte, kes kinnitavad, et 2005. aastast kehtivast 41tonnisest piirangust ohutuse tagamiseks piisab. Vene pool tegi meile ettepaneku kehtestada teistsugune, mõlemalt poolt ühesugune piirang. Kuid me ei saanud sellega nõustuda, sest see piiraks tugevasti meie vedajate võimalusi,“ ütles Kiisler.
Tema sõnul nõudis Vene delegatsioon rangemaid piiranguid „igaks juhuks“, sest neil pole mingeid tehnilisi arvestusi. Eilsel kohtumisel rääkisid venemaalased ainult silla visuaalsetest vaatlustest. Naljatamisi märkisid nad, et 13 on ilus arv, mille peale Kiisler oli vastanud, et talle meeldib 41 rohkem.
„Tegelikult on Moskvitševi seisukoht selline, et ta ei taha bussiliiklust piirata ja seepärast on ülempiiriks 13 tonni,“ teatas Kiisler, tuletades meelde, et algselt seisis sillale sõidu juures märk, mis seadis kogukaalu piiranguks 3,5 tonni.
Läbirääkimiste käigus välditi vestlusi poliitikast, koondades kogu tähelepanu transpordiküsimustele.
„Üldine õhkkond oli sõbralik ja rahulik. Mingeid poliitilisi vaidlusi polnud,“ ütles Kiisler. „Püüdsime tõstatada küsimust, kas tulevikus rekonstrueerime vana silla ühiselt või ehitame siiski uue, kuid Vene pool polnud valmis seda küsimust arutama. Neile tegi rohkem muret praegune olukord.“
Vene pool ei sea praegu ka silda ületavatele sõidukitele massipiiranguid.
Eile leppisid läbirääkijad kokku, et Eesti ja Vene ekspertide, tehniliste spetsialistide grupp esitab kahe-kolme kuu jooksul oma järeldused, milline on silla seisund. Töö toimub 2005. aastal Eesti maanteeameti tellimusel tehtud katsetustele tuginedes. Nende katsetuste näitajad esitati eile venemaalastele, need dokumendid võimaldavad naaberriigi inseneridel oma arvestused teha. Eksperdid peaksid kohtuma juba lähipäevil.
Seotud lood
Narva piiripunktis on juba neljandat päeva
veokite järjekord, hommikuse seisuga ootas seal Venemaale pääsemist 200 veokit
ja eeldatav ooteaeg on 35 tundi.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.