Kaheksa laevafirmat lõpetavad
vabatahtlikult puhastamata heitvee laskmise Läänemerre, kuid enamik siiski
jätkab, teatas Eestimaa Looduse Fond (ELF).
Maailma Looduse Fond (WWF) ja ELF kutsusid Läänemerel tegutsevaid laevandusettevõtteid loobuma laevade heitvee laskmisest Läänemerre. Laevanduskompaniisid kutsuti ühinema vabatahtliku leppega mitte lasta heitvett merre ka rahvusvahelistes vetes, kus see on hetkel seaduslik. Laevanduskompaniid peaksid kindlustama, et heitveed puhastatakse pardal või tuuakse kaldal asuvatesse puhastusseadmetesse. Keskkonnasäästliku avaldusega liitus 8 laevafirmat, Eestist liitusid Lindaliini AS ja AS Tallink Grupp. Kokku pöörduti 50 laevakompanii poole kuuel Läänemeremaal. WWF ja ELF loodavad avaldusega inpireerida kõiki Läänemerel opereerivaid laevafirmasid säästma Läänemerd reostusest töödeldes puhastamata heitvett pardal või sadamates.
Maailma Looduse Fondi (WWF) uuring näitab, et enamik Läänemerel opereerivatest kruiisi- ja reisilaevadest ei saa vabatahtlikult lõpetada heitvee laskmist Läänemerre. Aastas tekib laevadel vähemalt 1,6 miljardit liitrit „halli heitvett" (dušši- ja pesuvesi), mis lastakse otse Läänemerre. Reisilaevade tualettidest lastakse vett üle 100 miljoni korra igal aastal ja osa sealsest tekkivast puhastamata „mustast heitveest“ jõuab otse Läänemerre.
Avaldused saadeti kuues Läänemere äärses riigis ligi 50-le laevafirmale, neist vaid 8 laevafirmat nõustusid vabatahtlikult puhastamata heitvee merre laskmisest loobuma. Mitmed laevafirmad tõid esile erinevaid põhjuseid, miks nad ei saa avaldusele alla kirjutada või siis ei reageerinud üldse.
Avalikule avaldusele lõpetada puhastamata heitvee laskmine Läänemerre 2007. aasta lõpuks kirjutasid alla järgmised laevafirmad: Birka Line (Soome), Hurtigruten (Saksamaa), Lindaliinid (Eesti), Molslinien (Taani), Peter Deilmann Reederei (Saksamaa), Seawind Line (Soome), Tallink/Silja Line (Eesti) ja Viking Line ABP (Soome).
Reisi- ja kruiisilaevadel sõidab Läänemerel igal aastal umbkaudu 80 miljonit reisijat. Reisijateveo mahud on pidevalt kasvamas. Laevadelt lastavad heitveed sisaldavad iga-aastaselt kuni 460 tonni lämmastikku ja 150 tonni fosforit, mis soodustavad vetikate, sh toksiliste sinivetikate õitsemist ja vee kvaliteedi halvenemist. Laevadelt lastav heitvesi sisaldab ka baktereid, viiruseid ja teisi haigustekitajaid, samuti puhastusvahendeid ja raskemetalle.
See puhastamata heitvesi soodustab Läänemere eutrofeerumist - vetikate vohamist, mis kahjustab vee hapnikusisaldust ja kokkuvõttes võib põhjustada teiste veeorganismide, sealhulgas kalade surma. Toitainete liiasus on tõsiseks ohuks Läänemere bioloogilisele mitmekesisusele
Vabatahtliku piiranguga said laevafirmad näidata üles huvi säilitada ja taastada Läänemere unikaalset bioloogilist mitmekesisust.
Eestimaa Looduse Fond (ELF) tegeleb Läänemere keskkonnaprobleemide ja loodushoiuga rahvusvahelises koostöövõrgustikus koos Maailma Looduse Fondi (WWF) Läänemere-äärsete riikide harukontoritega. ELFi peamisteks tegevusteks programmis on merekaitsealade loomine ning tegevused, mis on seotud meretranspordi märgatavast kasvust tingitud ohtudega, sh. õlitõrje-alase valmisoleku suurendamine Soome lahe ääres. ELF on algatanud avalikkuse teavitamise ja kaasamise kampaania: operatsioon "Päästerõngas".
Seotud lood
Märtsis Muuga sadamas tekkinud
keskkonnareostus võib tuua kriminaalsüüdistuse, sest juhtumi uurimisel ilmnesid
kuriteo tunnused, teatas keskkonnainspektsioon.
Läänemerel käib eluliselt olulisel
suveperioodil tõsine lahing turuosa pärast, võitlevad Viking Line ja Tallink
Silja.
Neljapäeval finantsaasta esimese poolaasta
majandustulemused avaldanud Viking Line teatas, et on suurendanud oma turuosa.
Tallink lõpetas tänasest töölepingud
Tallink Silja Oy personalijuhi ja marketingijuhiga.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.