Raadiojaama Sky Plus eeter on kuni jaanipäevani välja müüdud. "Kui tavaliselt on soodustused 15-20%, siis suvisel tippajal, kell 7-11 hommikul, me allahindlust ei tee," selgitas Sky Media müügidirektor Heiki Abel ja vabandas soovijate ees, kelle reklaam eetrisse ei mahtunud. Abel tunnistas, et selline olukord on esmakordne ja pärast jaanipäeva peaks aktiivsus vähenema. "Erakordne on, et kui tavapäraselt on populaarseim aeg just hommikuprogramm, siis nüüd on see pikenenud kella 18ni," rõõmustas ta.
Kuna suvel liiguvad inimesed rohkem kodust väljas, on hea aeg ka välimeedial. Clear Channel Estonia tegevdirektor Indrek Tappo sõnul on mai ja juuni head kuud, ent august on kindlasti väiksema käibega ja siis pakutakse 30-40 protsenti allahindlust.
Suuri soodustusi pakub ka televisioon, mis on kõige selgemalt suvise perioodi määratlenud. Juuli- ja augustikuus kehtib telekanalite reklaamihindades indeks 0,9 ehk 10protsendiline hinnaalandus. Automaatselt alaneb hind ka seetõttu, et saadete reiting langeb. "Vahe aprilli ja juuli hindades on 35-45 protsenti," lausus Kanal 2 reklaamidirektor Anne Linnamägi.
Ka trükimeedias kehtivad suvel soodsamad hinnad. Ajakirjade Kirjastuse kampaanias 2=3 saab kaks reklaampinda 15protsendilise soodustusega ja lisaks kolmanda lausa tasuta. Firma müügijuhi Helina Õunapuu sõnul on kampaaniat juba viis aastat korraldatud ja see on end õigustanud.
Päevalehed pakuvad suvel samuti soodsamaid hindu, ehkki nad eraldi kampaaniad ei korralda. "Suvel me tõmblema ei hakka," lausus Eesti Ekspressi reklaamidirektor Indrek Heinamäe. Ta lisas, et pikaajaliste reklaamijatega lepitakse hinnad kokku juba lepingu sõlmimisel.
Ka Eesti Päevalehe reklaamidirektor Gerli Järv teatas, et kampaaniaid ei ole viimastel aastatel korraldatud ega tehta ka tänavu. Allahindlusi pakutakse olemasolevatele klientidele. "Võib-olla otsustame jooksvalt midagi teha," arvas Järv.
Äripäeva reklaami- ja turunduskonsultatsiooni direktori Ethel Reieri sõnul kehtib Äripäeva veebikeskkonnas küll soodustus. "Me ei oska täpselt öelda, kui kõrge loetavus suvisel ajal on," põhjendas ta.
Anne Mere, Rakvere Lihakombinaadi turundusdirektor
Suvel reklaamime televisioonis ja trükimeedias. Valisime just need kanalid, kuna tahame tooteid näidata ja televisioon aitab kaubamärgi kuvandit kõige paremini edastada.
Teisi kanaleid me sel aastal ei kasuta, kuna ei taha kampaaniat liialt killustada. Televisioonis on meil kanalitega sõlmitud aastased lepingud vastavalt planeeritud mahtudele.
Trükimeedias on läbirääkimiste tulemusena võimalik saavutada teatud väljaannetega häid hinnakokkuleppeid.
Anti Orav, Põltsamaa Felixi juhataja
Reklaamime suvel nii hästi kui võimalik kauplustes ja mõnda toodet ka tänavatel, näiteks käib parajasti Pai smuuti kampaania.
Inimesed liiguvad palju väljas ja seetõttu jääme seal ka paremini silma. Televisioonis ja raadios käib ketšupi kampaania. Juuli- ja augustikuus me aktiivselt ei reklaami.
Trükimeedia teeb suuri allahindlusi. Ka telekanalid teevad sooduspakkumisi, kuna kontaktide arv on tunduvalt väiksem ja reklaamid ei saavuta eesmärke.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.