Lootuses kiirendada hübriidauto loomist
panustab interneti otsingumootor Google miljoneid dollareid projektidele, mis
suudavad kiiresti välja pakkuda praktilisi lahendusi, et pistikust laetavad
hübriidautod kiiremini turule jõuaksid.
Kuid eksperdid arvavad, et esimese panusena välja lubatud kuus rahaeraldust ühekokku miljon dollari väärtuses ja lubadus lisada veel 10 miljonit dollarit, ei ole piisav selleks, et midagi suurt ära teha, kirjutas USA Today. Suvel avaldab Google.org oma lehel tingimused, mis peavad olema täidetud, et järgmisest 10 miljoni dollarilisest rahasüstist osa saada.
Autoarendus on ülikallis, eriti kui eesmärgiks täiustatud aku ja jõuülekande tehnoloogia, mida pistikust laetavate hübriidautode puhul kasutatakse.
Autotootjad ei kipu küll väga rääkima asjust, mis on arendamisel, aga pistikust laetava hübriidauto turuletoomine võib maksma minna sadu miljoneid dollareid.
"Google ei hakka hübriidautosid müüma ega tootma. Meie eesmärk on kiirendada nende arendamist, toetades uurimist, testimisi ja investeeringuid," ütles Dan Reicher Google'i heategevast harust Google.org. Reicher oli president Bill Clintoni administratsioonis tegev energeetikaküsimustega.
USA valitsus kavatseb tuleval eelarveaastal panustada pistikust laetavate hübriidautode uuringutesse 28 miljonit dollarit.
Juhtmest laetavate hübriidautode erinevus võrreldes juba praegu turul olevate hübriidautodega on selles, et viimased kasutavad nii tavalisi kütuseid kui oskavad salvestada sõitmise käigus kineetilist energiat. Pistikust laetavaid autosid saab laadida kasvõi tavalisest seinapistikust, samuti oskavad autod kineetilist energiat ära kasutada, seega on tavalist sisepõlemismootorit tarvis aina vähem rakendada.
Pistikust laetavate puhul tuleksid kõne alla vaid liitiumioonakud, sest need on väiksemad ja kergemad, kui praegustel hübriidautodel kasutatavad nikkel-metallhüdriidakud. Kui eesmärgiks on, et pistikust laetav auto suudaks sõita aku pealt kuni 64 kilomeetrit, tuleks terve auto nikkel-metallhüdriidakuga täita.Kuid ka liitiumioonakudel on puudusi, isegi kui nende kõrge hind märkamata jätta. Kui need akud on nii suured, et sobiksid autos kasutada, tuleb neid eraldi jahutada.
Google sõnul on ideaalne hübriidauto õnnistatud järgmiste omadustega: neid toodavad massiliselt kõik suured autotootjad, nende autode kütusepaakides ei loksu mitte bensiin, vaid biokütus, näiteks etanool. Autosid saab teedel laadida päikeseenergiaga, selleks on teedel spetsiaalsed laadimisjaamad.
Samuti näeb Google, et autodest saab elektrit kasutada ka majapidamistes - autoakudes salvestatud energia kuluks marjaks ära kuumalainete ajal, kui kõikides majapidamistes on konditsioneerid rakkes.
Loe ka teisi
Novaatori uudiseid.
Seotud lood
Tänasel päeval aastal 1998 said toona
25-aastased Sergei Brin ja Larry Page tšeki 100 000 dollari peale, millele oli
kirjutatud Google.Inc. See võimaldas otsingumootori käivitada.
Üha võimsamaks muutuv internetihiiglane
teab meist rohkem, kui me seda arvatagi oskame. Küsimus on, kas me saame teda
kõigi nende andmetega usaldada?
USAs on müügile jõudnud
päikesepatareid, mis võimaldavad hübriidautol läbida päevas kuni 32 kilomeetrit
päikeseenergiat kasutades.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.