Rootsi kaardimaksekeskusesse sisse tunginud
kurjategijad on varastanud kümneid tuhandeid kaardinumbreid ja mitu miljonit
krooni.
Rootsi ettevõtete kassasüsteemidest on varastatud üle 24 000 kaardinumbri. Kahju on kannatanud nii Rootsi pangad kui ka muu Euroopa pangad, kelle kaarte on Rootsis kasutatud, vahendas Computer Swedeni (CS) uudist Rootsi majandusportaal e24.se.
Visa Euroopa kontori andmetel on andmevarguse tõttu ettevõte praeguseks inimestele hüvitanud vähemalt 8 miljonit Rootsi krooni (13,4 miljonit Eesti krooni). Juhtumiga seotud kogukuludeks tuleb hinnanguliselt märgatavalt suurem summa.
Seni ei ole ei ükski Rootsi pank, Visa ega Mastercard ametlikult teatanud, kui suure ulatusega pettusega oli tegemist. Pangad on kannatanud klientidele lihtsalt hüvitist maksnud ja nende kaardinumbri ära vahetanud.
Swedbank kinnitas CSile, et nende kaardinumbreid on kadunud "mitu tuhat". Nordea on teatanud 570 ja SEB "paarisaja" numbri vargusest.
Seotud lood
Häkkerite rünnakud aktsiatehingud vahendavate
firmade vastu internetis ning kontodele sissemurdmise skeem on üha laiemalt
levinud ja seda uurib FBI, kirjutas CNN.
Kahe nädalaga häkkisid kaks Rootsi tudengit
katse korras sisse iseenda kontodesse Swedbanki internetipangas, sundides nii
panka süsteemi muutma.
SEB Eesti Ühispanga infotehnoloogia
valdkonna juhi Ain Rasva sõnul täna panga veebikeskkonnas häireid ei olnud.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.