Viimaste aastate hea majandusseis on viinud
selleni, et järjest rohkem ostetakse luksuskaupu, seal hulgas ka saari.
Kasvanud on nende inimeste hulk, kes tahavad suurlinna stressirikkast keskkonnast ära kolida ja end kogu ümbritsevast maailmast eraldada, kirjutas Rootsi majandusportaal e24.se.
Saari müüva maaklerfirma Vladi Private Islands juht Farhad Vladi ütles, et arvamus, justkui ostaksid omale saari vaid kõige rikkamad, ei pea paika. "Tegelikult enamasti tegu lihtsate tugevate ja iseseisvate inimestega, kes igapäevaelust põgeneda tahavad," lisas ta.
Vladi, kes saartega on kaubelnud juba pea 30 aastat, teeb aastas keskmiselt 30 tehingut. Ta võrdleb saarte müümist õlimaalide müümisega. Midagi uut ja hea kvaliteediga tuleb harva turule ja tõelised pärlid lähevad müügiks väga vaikselt isiklikke sidemeid pidi.
Tema kodulehel on praegu müügis üle 100 saare, mis asuvad kõikjal maailmas. Kõige populaarsemad piirkonnad on Nova Scotia Kanadas, Kariibi meri ja Euroopa Atlandi ookeani ja Vahemere äärsed piirkonnad.
Kui pakkumine on aegade jooksul olnud enam-vähem ühtlane, siis nõudlus on viimasel ajal tugevalt tõusnud ja sellega kasvatanud ka hindu. Hinnad varieeruvad suuresti. Krunt suuremal saarel maksab umbes miljon krooni, päris oma saar aga umbes 42,5 miljonit krooni. Kalleim saar, mille Vladi Private Islands oma tegevuse jooksul müünud on, maksis 42 miljonit dollarit (475 miljonit krooni) ning hetkel müüb ettevõte kaht saart Vahemeres, mille eest küsitakse 100 ja 150 miljonit eurot (vastavalt 1,6 ja 2,3 miljardit krooni).
Seotud lood
Kinnisvarafirma Reval Kinnisvara müüb 2,5
miljoni krooniga eksklusiivsete vaadetega Linnumaa saart, mida rahvasuus
kutsutakse Linnusita saareks, kirjutas Meie Maa.
Tallinna Lennujaam tahab saavutada süsinikuneutraalsuse järgmisel ja kliimaneutraalsuse 2030. aastal. Neist viimane eesmärk on Tallinna Lennujaama finantsjuhi ja juhatuse liikme Anneli Turkini sõnul ambitsioonikas ja väljakutsuv, sest kõiki tehnoloogiaid selle saavutamiseks veel olemas ei ole.