Vastukajana Novaatori eilsele artiklile
Eesti liiklusjärelevalve puudulikkusest pakub Reijo Võsu oma blogis välja idee anda
liiklusjärelvalve üle masinatele.
Ta kirjutab: "Üldiselt olen ma tööjõu puuduse situatsioonis ning inimlike vigade rohkuse tõttu nõus andma järelvalve masinatele. Aga mõtleme nüüd siin natuke laiemalt. Me võiks tekitada liigutatavad järelvalve postid. Tehnoloogia paigutuks siis eravärvides autosse või vastavatesse kastidesse."
Tema sõnul ei tohiks ajal, mil enamus Eestist on kaetud KÕU internetiteenusega, olla probleeme süsteemi reaalajas jälgimisega. Iga prefektuur saab mingi arvu seadmeid, mida politseinikud paigutavad erinevatesse kohtadesse.
Seadmed oleks siis varustatud kaamera, kiirusemõõtja, akude ning interneti ühenduseks vajalike seadmetega. Seadmeid juhitakse tsentraalselt ühest kohast ning samuti on võimalik hakata suuremaid kiirusületajaid kohe püüdma.
Kaamera pildistab üles auto koos numbriga ning politseinike töö on siis uurida, kes oli tol ajal roolis, kui juhti ei leita, saab trahvi auto omanik või firmajuht.
Võsu arvates tooks selline lahendus liiklusjärelvalve tagasi külateedele ilma inimeste peale raha kulutamata. Asja plussiks oleks see, et selline valve saaks toimida ööpäevaringselt.
Seotud lood
Viru Keemia Grupi arendusdirektor ja
juhatuse liige Jaanus Purga avaldas Põhjarannikus Ida-Viru inimestele üleskutse,
et nad liiklushuligaanidega võitlema hakkaksid.
Kuidas hoida purjus inimesi roolist eemal,
kui nad on oma kriitikameele pitsipõhja uputanud? Autotootjad püüavad luua
lisaseadmeid, mis napsitanud juhi roolist eemal hoiaksid.
Selle suve põhiuudisteks on kujunenud
inimohvritega lõppenud ülirasked liiklusõnnetused. Kui panganduse,
parkimiskorralduse ja valimiste organiseerimisel tuntakse Eestit kui IT-riiki,
siis mis tegelikult takistab tehnoloogiliste lahenduste kiiret juurutamist
liiklusjärelvalves?
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.