Põltsamaa Felixi juht Anti Orav leiab, et
Eesti turul kujutab toiduainetööstusele suurimat ohtu laenuralli, mille
tagajärjel võib ostujõud langeda.
"Kohalikul turul on suurim oht ostujõu langus seoses laenuralli tagajärgedega, ekspordis aga poliitilised arengud Venemaal," ütles Orav Äripäeva majanduskonverentsi Äriplaan 2008 korraldajatele.
2006. aastal oli Põltsamaa Felixi müügitulu 187,5 miljonit krooni, sellest 140,5 miljonit (75%) tuli kohalikult turult, 47 miljonit (25%) eksportturgudelt. Põltsamaa Felixi peamised eksportturud on Soome, Läti, Leedu ja Rootsi.
Loe Äriplaan 2008 kohta lisa
siit.
Seotud lood
Eestlased on 23. kohal Eurostati ostujõu
standardi tabelis, Eesti elanike ostujõud oli 2006. aastal 31% alla Euroopa
Liidu keskmise.
Majandusliku koostöö ja arengu
organisatsiooni OECD andmetel möödus Eesti 2005. aastal elanike ostujõul
põhineva sisemajanduse kogutoodangu arvestuses Slovakkiast ning läheneb jõudsalt
Ungarile.
Eesti toiduainetööstuse ettevõte Põltsamaa
Felix sõlmis täna lepingu valmistoidutoodete tootja AS Nordic Foods varade
omandamiseks.
Põltsamaa Felix, mis ostis jaanuaris
valmistoidutoodete tootja AS Nordic Foods varad, lõpetab
tootmise Põlvas ja kolib sealse tehase Põltsamaale, teatas firma.
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.