• OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,38%5 995,54
  • DOW 300,59%43 988,99
  • Nasdaq 0,09%19 286,78
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105
  • OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,38%5 995,54
  • DOW 300,59%43 988,99
  • Nasdaq 0,09%19 286,78
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105
  • 16.08.07, 15:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pindi Kinnisvara juht: iga objekti müügiga nähakse kurja vaeva

Ajad, kus kinnisvara müüs end sisuliselt ise ja kinnisvarafirmad panustasid turundusele minimaalselt, on möödas: jahtunud turg nõuab rohkem ja täpsemalt sihitud turundusjõudu.
Varem oli meediaplaneerimine ja kampaaniate läbiviimine kinnisvarafirmadele justkui käkitegu. Tuli vaid panna müügikuulutus kinnisvaraportaali, kui ostjad korterile või majale tormi jooksid, kirjutas Saldo. Harvad polnud olukorrad, kus maakler müüs objekti sisuliselt telefoni teel, ilma et oleks seda pidanud kliendile näitama. Või siis tegid kliendid üksteise võidu hinnapakkumisi ehk objekti tavamüügist kujunes müüjale soodne enampakkumine.
Olukord hakkas jahenema eelmise aasta viimases veerandis, kui seni töötanud meetodid ei toonud enam oodatud tagasisidet. Kinnisvaraturg hakkas jahtuma.
Pindi Kinnisvara juht Peep Sooman tunnistab, et täna nähakse iga objekti müügiga kurja vaeva. Laenu ei saa nii lihtsalt kui varem ja objektid seisavad. Müüjaturust on saanud ostjaturg ning see sunnib kinnisvarafirmasid turundustegevust ja -kulusid üle vaatama.
Soomani sõnul on esimesena ohverdatud suvalise valimiga kliendipäevad. Kui varem oli peaaegu iga päev mõnel kinnisvarafirmal kliendipäev, kuhu olid oodatud kõik, kel vähegi viitsimist kohale tulla, siis täna korraldatakse kliendipäevi harva ja ainult valitud sihtgrupile. Kliendipäevade vajalikkust vähendab ka asjaolu, et inimesed on kinnisvaraturul toimuvast varasemast teadlikumad ja leiavad neile sobivad objekti ise üles, nendib Sooman.
Samamoodi on ajaloo prügikasti lennanud massiline otsepostitus. Nüüd nähakse valimi koostamisega tõsist vaeva, et saadetised jõuaksid vaid nendeni, kel kinnisvara ostuks reaalne huvi ja võimalus. Sellega valikud ei lõppe. "Kui varem võeti müüki ka absurdselt ülehinnatud objekte või alustati arendust suvalistel põldudel, siis täna valitakse väga tõsiselt, millega tegeleda," nendib Sooman.

Seotud lood

Uudised
  • 03.10.07, 15:33
Pindi juhatuse esimeheks sai Kalev Roosiväli
Pindi Kinnisvara juhatuses toimusid muutused, juhatuse esimees Peep Soomanist sai juhatuse liige, tema asemel tõusis taas troonile varem korra juba juhatuse esimees olnud, viimasel ajal aga nõukogu esimehena tegutsenud ettevõtte suurosanik Kalev Roosiväli.
Uudised
  • 17.08.07, 14:36
Projekteerijad: mulli lõhkemise asemel ootame käibe kolmekordset kasvu
Projekteerimisfirma Sirkel Mall ei usu kinnisvaramulli lõhkemist niipea ning loodab oma firma käivet aastaga kasvatada ligi kolm korda.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele