• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,25%39 187,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,25%39 187,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 21.08.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijad ei armasta pakendi muutmist

Kalevi turundust aastaid juhtinud ja praegu Kalev Meediat juhatav Alar Pink arvab, et pakendit tasub muuta, kui toote müük on kahanenud ning toode on jõudnud oma elukaares küpsuse lõpupoole. Pakendimuudatus toob kasu juhul, kui sellest ka tarbijaid teavitada. "Tarbimist mugavdavad muudatused võtavad inimesed omaks paari kuuga, suuremad kujunduslikud muudatused poole aasta kuni aastaga," lisas ta.
Siiski ei rõõmusta tarbija, kui pakendi muudatus on olnud liialt radikaalne ning ta ei leia enam oma armastatud toodet üles. Nii juhtus Kalevi ostetuima kommikarbiga Maiuspala, mille kujundust turundustöötajad mõne aasta eest kaasajastada otsustasid. Paraku ei toonud otsus edu, sest tarbijad ei leidnud enam toodet kauplustest üles ja Maiuspala müüginumber kahanes. Nii võeti endine karbikujundus taas kasutusele. Maiuspala tüdruku ja tibudega kommikarp on tänaseni Kalevi ostetuim karp, kusjuures blond tütarlaps koos tibudega on kaant kaunistanud üle kolmekümne aasta.
Eesti suurima joogitootja A. Le Coqi turundusjuhi Katrin Verniku kogemuse järgi on pakendi kasutamise maksimumaeg kolm aastat. "Tuleb tunnetada, millal tootel väsimusmoment tekib. Tarbija ju ka ise areneb," põhjendas ta. Sel aastal muutis A. Le Coq oma põhitoote A. Le Coq Premiumi purgi kujundust, mis läks maksma umbes pool miljonit krooni. "Kindlasti peab informeerima ja reklaami tegema, et tarbija uue kujundusega toote ka üles leiaks," rõhutas Vernik.
Samas võib ka juhtuda, et kui disaini kardinaalselt muuta, ehmatab tarbija ära. Nii juhtus alates 1960. aastatest toodetud Kellukese limonaadiga, mille A. Le Coq viie aasta eest uue brändi alla viis. Tarbijad enam toodet üles ei leidnud, müük vähenes ja firma lõpetas joogi tootmise. Eelmisel aastal toodi Kelluke veidi uuendatud pakendiga uuesti turule ja see suurendas käivet kümnetes kordades.
Kadarbiku talu on naturaalseid porgandimahlu ja teisi mahlu tootnud 2004. aastast ja pakendit muuta ei plaani. "Inimene ju harjub pakendiga ja riskantne on seda muuta. Tarbija ei pruugi seda enam üles leida," arvas Kadarbiku talu peremees Ants Pak. Ta on veendunud, et pakendisse ei ole mõtet palju investeerida, sest tarbijale on tähtis sisu, mitte väline vorm. "Ilusa pudeli viskab inimene ju samamoodi minema. Vaadake, kui kirju on viinalett, aga kõigis pudelites on ju ikkagi alkohol," tõi Pak näite.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele