Saaremaa Laevakompanii ja ettevõtte
finantspartnerid ning BLRT Grupi ja Fiskerstrand Verfti ühisettevõte
Fiskerstrand BLRT esindajad sõlmisid reedel kokkulepped kolme uue laeva
ehituseks.
Laevaehitusprojektis osalevad investoritena Saaremaa Laevakompanii asutaja Vjatšeslav Leedole kuuluv Holostovi Kinnisvarahaldus, kinnisvarakontserni Arco Vara suuromanike Arti Arakase, Richard Tomingase ja Hillar-Peeter Luitsalu kontrolli all olevad investeerimisfirmad OÜ Toletum ja HM Investeeringud OÜ. Laevaehitust garanteerib lisaks investoritele Nordea Pank ja Norra agentuur Eksportfinans.
Ettevõtete teatel tuuakse sõlmitud kokkulepete järgi 2009. ja 2010. aastal saarte ja mandri vahelistele laevaliinidele kolm uut suurt laeva, millest igaüks mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat. Laevad on ca 97 m pikad, 18 m laiad, süvisega 4 m.
Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimehe Vjatšeslav Leedo sõnul on tegemist oodatava läbimurdega mandri ja saarte vahelise praamiliikluse kvaliteedis. „Reisijad ootavad neid laevu, kuid erinevatel põhjustel ei ole meie investeerimisvõimekus ja riskitaluvus lubanud selliseid kokkuleppeid teha. Möödunud sügisel sõlmitud kümneaastane liinileping lubab aga ka investoritel julgemalt praamiliiklusesse siseneda, samuti on BLRT Grupi ja tema välispartnerite näol tekkimas kohalik laevaehituskompetents,” sõnas Leedo. Arti Arakase, Richard Tomingase ja Hillar - Peeter Luitsalu investeerimisfirmad ei ole seotud kinnisvarakontserniga Arco Vara, mille suuromanikud Arakas, Tomingas ja Luitsalu samuti on.
BLRT Grupi juhatuse esimehe Fjodor Bermani sõnade kohaselt on 15-aastane koostöö Saaremaa Laevakompaniiga jõudnud uude etappi. „Täna täidame parvlaevehitustellimusi muuhulgas Soome, Portugali ja Norrasse. Väärikad tellimused Ahvenamaa valitsuselt ja Portugali Atlantic Ferries poolt on märk usaldusest ja töö maailmatasemel kvaliteedist. Võimalus pakkuda kaasaegseid, kiireid ja mugavaid laevu Eesti mandri ja saarte vahele on aga klass omaette. See on veel suurem tunnustus, aga see on ka suurem vastutus. Ühisfirma Fiskerstrand BLRT kogenud norralastega annab sellele soliidse toe,” kinnitas Berman.
Saaremaa Laevakompanii on 1992. aastal asutatud laevafirma, mille tütarettevõtted opereerivad riigisiseseid Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi liine ning rahvusvahelisi Saaremaa-Ventspils ja Sillamäe-Kotka laevaliine.
Sellel nädalal teatas Saaremaa Laevakompanii, et ettevõtte ümber koondunud valdavalt turismi- ja transporditeenuseid pakkuvad firmad saavad ühise katusbrändi. Tuule Grupi nime alla koondatakse Saaremaa Laevakompanii, Väinamere Liinid, SSC Ferries, Narva Line, Väinamere Teenindus, Mändjala Kämping, Kuressaare Kuursaal, Wris Reisibüroo, Sarbuss, Polar Rent, AS Saare Erek, Compakt Kinnisvara OÜ, Royaltex Baltic OÜ, OÜ Saaremaa Lihatööstus ja Saare Finants.
Seotud lood
Saaremaa ärimehe Vjatšeslav Leedo
kinnisvarafirma sai Kristiine linnaosa keskerakondlaste toel rohelise tule
kõrgete kortermajade ehitamiseks eramute vahele, ehkki linnaosa ehituskomisjon
soovitas vaid kahekorruselisi maju.
Saare maavalitsus tegi eile
siseministeeriumile ettepaneku mitte kooskõlastada majandus- ja
kommunikatsiooniministri pakutavat uut mandri ja saarte vahelise
parvlaevaliikluse hinnakirja, kirjutab Meie Maa.
Ärimees Vjatšeslav Leedo koondab kõik
oma Saaremaa Laevakompaniiga seotud ettevõtted ettevõtte Tuule Grupp
alla.
Arco Vara sai teises kvartalis
hiiglasliku erakorralise tulu, ärikasum kahanes enam kui
neljandiku.
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.