Saare maavalitsus tegi eile
siseministeeriumile ettepaneku mitte kooskõlastada majandus- ja
kommunikatsiooniministri pakutavat uut mandri ja saarte vahelise
parvlaevaliikluse hinnakirja, kirjutab Meie Maa.
Maavanem Toomas Kasemaa ja Saaremaa Omavalitsuste Liidu esimehe Raimu Aardami poolt siseministeeriumile saadetud kirjas viidatakse, et majandus- ja kommunikatsiooniministri määruse projektis “Hinnakirja ja sõidusoodustuste kehtestamine avalikul liiniveol Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi parvlaevaliinil” on arvestatud paljusid varem kooskõlastatud hinnakujundustegureid, kuid arvestamata on jäänud mitmed olulised asjaolud.
Pigem peaks soodustama ka teiste ühistranspordiliikide arengut, mitte pärssima neid hinnapoliitikaga arvab Kasemaa, lisades:
“Bussil on nagunii juba reisijad peal ja sealt laekub juba lisatulu. Kui me Saaremaal eelisarendame turismi või ühistransporti, peaks buss olema madalamas hinnas kui veoauto,” sõnas maavanem.
Määruse eelnõu lisa järgi maksab Virtsu-Kuivastu liinil sõiduauto ülevedu uuest aastast 100 krooni, üle 3,5 tonni kaaluva veoauto ülevedu 250 krooni, bussi ülevedu aga 700 krooni. “Turismiteenuste pealt peaksime võtma raha Saare maakonnas, mitte aga hirmutama ära turiste, kes otsustavad pigem autoga tulla, sest bussi ei tasu kõrge üleveohinna tõttu võtta,” märkis Kasemaa.
Piletihindade tõus Kuivastu-Virtsu liinil on Saare maavalitsuse arvutuste kohaselt keskmiselt 45%. Käesoleva aasta piletitulu kõnealusel liinil on prognoosi kohaselt 75 miljonit krooni. Prognoositav piletitulu uute hindadega on järgmisel aastal 109 miljonit krooni, kasv käesoleva aastaga võrreldes 34 miljonit krooni.
Lepingujärgselt maksab riik vedajale periooditasu ja reisitasu. Periooditasu on lepingujärgselt kahe liini (Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa) peale kokku 111,67 miljonit krooni, millest Kuivastu-Virtsu liinile langeb arvestuslikult 50% ehk 56 miljonit krooni.
Reisitasu Kuivastu-Virtsu liinil käesoleval aastal planeeritud reisidele on umbes 60 miljonit krooni. Kulud liinil on seega kokku 116 miljonit krooni. “Kavandatav hinnatõus viib piletitulude suurenemise määrani, mis katab vedaja kulud Kuivastu-Virtsu liinil 94% ulatuses. Sellisel juhul kaob sisuliselt riigipoolne dotatsioon Virtsu-Kuivastu liinil,” viidatakse kirjas.
Eeltoodud arvutustest tulenevalt teeb maavalitsus ettepaneku mitte tõsta piletihinda määruses toodud ulatuses ja säilitada Kuivastu-Virtsu liinil riigipoolne dotatsioon koos 2008. aastal planeeritud tõusuga.
“Kui riigipoolne dotatsioon määruses kavandatud hinnatõusuga sisuliselt kaob, puudub riigipoolne vajadus omada lepingut ühe vedajaga, võimalik on piletihinna odavnemine terve majandusliku konkurentsi tingimustes,” märgivad Kasemaa ja Aardam kirjas.
Seotud lood
Saaremaa Laevakompanii ja ettevõtte
finantspartnerid ning BLRT Grupi ja Fiskerstrand Verfti ühisettevõte
Fiskerstrand BLRT esindajad sõlmisid reedel kokkulepped kolme uue laeva
ehituseks.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister
kinnitas saarte ja mandri vaheliste parvlaevaliinide piletite uue hinnakirja
Virtsu-Kuivastu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi liinil.
Munitsipaalkoolide tegevust auditeerinud
riigikontroll tuvastas, et Saaremaa ühisgümnaasiumi ja Muhu põhikooli direktor
on tasustanud ennast ebaseaduslikult kirjutab Oma Saar.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts allkirjastas täna õhtul Väinamere Liinid OÜ sõidugraafiku ja veomahu 2008.
aastaks, ministeerium tellib tänavu rohkem reise kui mullu.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.