Määruse eelnõu lisa järgi maksab Virtsu-Kuivastu liinil sõiduauto ülevedu uuest aastast 100 krooni, üle 3,5 tonni kaaluva veoauto ülevedu 250 krooni, bussi ülevedu aga 700 krooni. “Turismiteenuste pealt peaksime võtma raha Saare maakonnas, mitte aga hirmutama ära turiste, kes otsustavad pigem autoga tulla, sest bussi ei tasu kõrge üleveohinna tõttu võtta,” märkis Kasemaa.
Piletihindade tõus Kuivastu-Virtsu liinil on Saare maavalitsuse arvutuste kohaselt keskmiselt 45%. Käesoleva aasta piletitulu kõnealusel liinil on prognoosi kohaselt 75 miljonit krooni. Prognoositav piletitulu uute hindadega on järgmisel aastal 109 miljonit krooni, kasv käesoleva aastaga võrreldes 34 miljonit krooni.
Lepingujärgselt maksab riik vedajale periooditasu ja reisitasu. Periooditasu on lepingujärgselt kahe liini (Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa) peale kokku 111,67 miljonit krooni, millest Kuivastu-Virtsu liinile langeb arvestuslikult 50% ehk 56 miljonit krooni.
Reisitasu Kuivastu-Virtsu liinil käesoleval aastal planeeritud reisidele on umbes 60 miljonit krooni. Kulud liinil on seega kokku 116 miljonit krooni. “Kavandatav hinnatõus viib piletitulude suurenemise määrani, mis katab vedaja kulud Kuivastu-Virtsu liinil 94% ulatuses. Sellisel juhul kaob sisuliselt riigipoolne dotatsioon Virtsu-Kuivastu liinil,” viidatakse kirjas.
Eeltoodud arvutustest tulenevalt teeb maavalitsus ettepaneku mitte tõsta piletihinda määruses toodud ulatuses ja säilitada Kuivastu-Virtsu liinil riigipoolne dotatsioon koos 2008. aastal planeeritud tõusuga.
“Kui riigipoolne dotatsioon määruses kavandatud hinnatõusuga sisuliselt kaob, puudub riigipoolne vajadus omada lepingut ühe vedajaga, võimalik on piletihinna odavnemine terve majandusliku konkurentsi tingimustes,” märgivad Kasemaa ja Aardam kirjas.