Marcel Vichmann ja Olav Miil ostsid
välja Arco Vara asutajate Richard Tomingase ja Hillar-Peeter Luitsalu 75%
suuruse osaluse kolmes firmas, mille tellimusel valmivad mandri ja
saarte vahelistele liinidele uued parvlaevad.
Kolme uue parvlaeva ehitus BLRT Leedu tehases maksab miljardi krooni ringis. Parvlaevu hakkab opereerima Vjatšeslav Leedole kuuluv Saaremaa Laevakompanii.
Kolm ettevõtet, millest 75% kuulus aasta alguseni Tomingasele ja Luitsalule on OÜd Dagenhart, Reyna Trade ja Paxton Assets. Osalus neis jaguneb ASi Ärimaja kaudu Miili ja Vichmanni vahel võrdselt.
Olav Miili sõnul on investeering uutesse laevadesse olemuselt võrdväärne kinnisvarasse investeerimisega. Praegu pole kinnisvaraettevõttel vahet, kas üürida välja laeva või kontoripinda, lisas ta.
Uute laevade rendihindu ei osanud Miil veel öelda. "Praegu on veel aega atra seada," märkis ta. Läbirääkimised uute parvlaevade rentija ehk Leedole kuuluva ning Saaremaa ja Hiiumaa liinidel opereeriva Saaremaa Laevakompaniiga on veel pooleli, selgitas Miil.
Miil nentis, et praamiühendust organiseeriva Saaremaa Laevakompanii vaevu ots otsaga kokku tulemine mõjub hirmutavalt. "Siiski loodame, et hoolimata ka kehvast majanduslikust olukorrast investeeringud ennast ära tasuvad," lisas Miil. Investeeringu planeeritud tasuvusaega ta kommenteerida ei soovinud. "Sellele läheb ikka pikki aastaid," kinnitas ta vaid.
Arco Vara suuromanik Richard Tomingas ei soovinud Äripäevale Miili ja Vichmanniga sooritatud tehingut kommenteerida, viidates ärialastele kokkulepetele ja sellele, et laevaehituses osalevad firmad pole avalikud organisatsioonid.
2007. aasta suvel asutatud Dagenharti, Reyna Trade'i ja Paxton Assetsi osanikeks olid tänavu 1. jaanuarini Leedo ja Luitsalu kumbki 25 protsendiga ning Tomingas 50 protsendiga. Vichmanni ja Miili lisandumisel osanikeringi Leedo osalus ei muutunud.
Esimene leping uue parvlaeva ehituseks sõlmiti sügisel 2007. Lisaks on tellitud veel kahe parvlaeva ehitus. Kolme laeva ehitatakse Leedus BLRT-le kuuluvas Klaipeda laevatehases, lõppviimistluse saavad alused Norras teises BLRT tehases.
Pärast parvlaevade valmimist renditakse need Saaremaa Laevakompaniile. Kolm uut laeva tulevad saarte ja mandri vahelistele laevaliinidele sel ja järgmisel aastal. Laevad on ligi sada meetrit pikad, igaüks neist mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat.
Saaremaa Laevakompanii võitis konkursi saarte ja mandrivaheliste parvlaevaliinide opereerimiseks 1994. aastal. 2006 loodi parvlaevaliinide opereerimiseks tütarfirma OÜ Väinamere Liinid, mis tegeleb teenuse korraldusega. Saaremaa Laevakompanii põhitegevuseks jäi laevastiku tehniline korrashoid, meresõiduohutuse tagamine ja laevade mehitamine.
Seotud lood
Klaipedas asuvas Fiskerstrand BLRT tehases
viidi eile läbi Saaremaa Laevakompanii poolt Väinamerele toodavatest laevadest
esimese parvlaeva kiilupanemise tseremoonia. Asjaosaliste sõnul tähendavad
lähiaastatel liinile tulevad laevad uut ajajärku siinse parvlaevaliikluse
ajaloos.
Saaremaa Laevakompanii ja ettevõtte
finantspartnerid ning BLRT Grupi ja Fiskerstrand Verfti ühisettevõte
Fiskerstrand BLRT esindajad sõlmisid reedel kokkulepped kolme uue laeva
ehituseks.
Vjatšeslav Leedo müüs Arco Vara omanike poolt arendatavale reederfirmale Euro Shipping neli saarte ja mandri vahel teenindavat laeva.
Vjatšeslav Leedo Saaremaa Laevakompaniile
(SLK) lõppes möödunud aasta üllatavalt edukalt, sest aastaid plussi ja miinuse
piiril seilanud ettevõte teenis ühtäkki ligi 55 miljonit krooni kasumit.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.