Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium
koostas uue programmi, mille eesmärgiks on liiklussurmade vähendamine.
Täna saatis majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kooskõlastusringile „Eesti rahvusliku liiklusohutusprogrammi 2003–2015” rakendusplaani kuni aastani 2011.
Rakendusplaani eesmärgiks on seatud, et liiklusõnnetustes hukkunute arv ei ületaks 2011. aastal 130, teatas ministeerium.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul on olukord liikluses kurb. "Liiklusohutuse parandamisel pole abi sellest, kui igal suvel tuleb keegi välja mingi ootamatu aktsiooniga, mis hiljem unustusse vajub. Tähtis on koos ellu viia rahvuslik liiklusohutusprogramm, mis võimaldab oluliselt vähendada nii liiklusõnnetuste kui nendes hukkunute ja vigastadasaanute arvu," ütles minister Juhan Parts.
"Liiklusohutusprogrammi rakendusplaani paremaks rahastamiseks pakume välja, et viis protsenti kütuseaktsiisist laekuvast rahast võiks suunata otseselt liiklusohutuse parandamiseks," lisas minister Parts.
Rakenduskava kohaselt pööratakse lähiaastatel tähelepanu liiklusjärelevalve tugevdamisele nii tegevuse parema pla¬neerimise, parema tehnilise varustamise (kiirusmõõtevahendid, täppisalkomeetrid ja narko kiirtestrid) kui ka automaatkiiruskontrolli laiema kasutamisega. Automaatne kiiruskontroll liiklusohtlikel maanteelõikudel peab laienema vähemalt 80 km võrra aastas.Liikluskeskkonna alal on kavandatud liiklusohutusalase auditeerimiskohustuse kehtestamine suurematele infrastruktuuriprojektidele. Suurt tähelepanu osutatakse liiklusohtlike kohtade ohutustamisele maanteedel ning jalgratta- ja jalgteede rajamisele maanteede asulalõikudele. Algatatakse ohtlikumate raudteeülesõidukohtade ümberehitusprojektide koostamine.Liiklusohutusprogrammi rakendamiseks on kavas ka valitsuskomisjoni loomine, kuhu kuuluvad liiklusohutuse tagamise seisukohalt olulised ministrid.
Käesoleval aastal toimunud liiklusõnnetuste arv ning nendes hukkunud ja vigastatud inimeste arv ületab drastiliselt möödunud aastate tasemeid. 2007. aasta 7 kuuga on liikluses hukkunud juba 12 inimest rohkem kui 2006. aastal ning vigastada on saanud 208 inimest rohkem võrreldes möödunud aastaga. Kui võtta arvesse veel esialgset statistikat möödunud augustist, siis vahe eelnevate aastatega suureneb negatiivses suunas veelgi.
Kavandatud meetmed peaksid oluliselt parandama liiklusohutusalast olukorda. Eesti rahvuslik liiklusohutusprogramm 2003–2015 näeb ette meetmete rakendamist nelja aastaste etappidena.
Seotud lood
Eile hommikul uppus Pärnus Laia tänava
kandis jõkke uuem 5. seeria BMW, mille juht ei saanud sõiduki manööverdamisega
piisavalt edukalt hakkama.
ASi A. Le Coq juhataja Tarmo Noop enda
sõnul teadlikult liikluseeskirju ei riku, kuid kollase tulega on teinekord üle
ristmiku sõidetud küll.
Liiklusohutuse pärast mures seltskond
soovib kõik sõidukid varustada jälitusseadmega.
Riigikogu liige Helmer Jõgi jääb alates
homsest kuuks ajaks mootorsõiduki juhtimisõiguseta,sest ületas juulikuus
Valgamaal lubatud piirkiirust 54 kilomeetri võrra sõites asula kiiruspiiranguga
maanteelõigul 104 kilomeetrit tunnis.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.