Trigoni portfellihaldur Mehis Raud leiab,
et väheteadlikud investeerimiskliendid on rohkem suurte jaepankade mure.
"Trigoni klientidest on ligi 80% institutsionaalsed ja 20% erakliendid," märkis Raud.
Trigon praegu klientidele otseseid teste teadmiste väljaselgitamiseks pole teinud. Oluline osa kliendiprofiili määramisel on näost-näkku vestlus. Raud usub, et sellised vestlused selgitavad hästi välja kliendi teadmised väärtpaberiturgudest. Kui aga seaduse muudutus peaks peale suruma investeerimisasutustele mingid testid peaksid need olema ühtlustatud kõigi asutuste vahel, leiab ta. "Muidu on nii, et LHV test näitab, et kliendil on kõrgtasemel teadmised, aga mõne muu asutuse test näitab, et isiku teadmised on keskpärased," tõi Raud näite.
Trigon saaks eeskätt kontrollida lepingulisi kliente. "Oleme alati üritanud suurematel investeerimiskonverentsidel ja kohtumistel riskidest rääkida ja viia oma selgitustega inimesed nö ühele tasemele. Samas ei saa garanteerida, et kõik inimesed saavad sinust aru. Konverentsidel ei saa loomulikult küsimustikega kõiki inimesi kontrollida," selgitas Raud.
Raud peab võimalikus, et praegu on olemas investeerimiskliente, kes ei ole piisavalt iseenda eest kaitstud. "Selliseid inimesi võib olla, eriti pärast neid väga häid aastaid, sest inimeste investeerimisotsused lähtuvad tihti mineviku tootlikkusest," märkis portfellihaldur.
"Meil on peamiselt institutsionaalsed kliendid. Probleeme võib olla jaepankadel, kus müük toimub pangakontoris ja klient räägitakse mõnda fondi ära. Müüjateks on seal tihti inimesed, kes ise ei tegele turgudega igapäevaselt ega oska võib-olla klientidele riske selgitada," tõi Raud välja võimalikke kitsaskohti klientide teavitamisel.
Seotud lood

Hirmutamisega kestlikuks ei innusta