Foster and Partners kergitab saladuseloori
maailma esimeselt turistidele mõeldud kosmodroomi projektilt, millest peaks
saama sadam Richard Bransoni kosmoselennufirmale Virgin Galactic.
Nime Spaceport America kandev ehitis kerkib New Mexicosse Uphami. Seal saab olema stardiplatvorm kahele transpordilennukile ning viiele Burt Rutani poolt disainitud kosmoselaevale.
Kosmoseturistidega kosmoselaeva viib transpordilaev Valge Rüütel (White Knight) 16 kilomeetri kõrgusele. Sealt stardib kosmoselaev avakosmosesse, jõudes enne 130 kilomeetri kõrgusele ning pöördub siis tagasi. Kogu sõit kestab kokku kaks ja pool tundi. Virgin loodab lendudega alustada juba 2009. aastal.
Spaceport America seest võib leida angaari transpordilennukite ja kosmoselaevade jaoks, lennujuhtimiskeskuse, ruumid enne ja pärast lendu toimuvate õppuste jaoks, lendude vaatlemise galeriid ja reisijate ooteruumid. Akendest avaneb vaade õhkutõusmisradadele.
"Asukoht on suurepärane – akendest avaneb vaade mägedele ja õhkutõusvatele lennukitele," ütles projekti juht ja põhiarhitekt Grant Brooker. "Muretsesime, et ehitus võib looduse keskel mõjuda võõrkehana, seetõttu projekteerisime hoone nii, et ta justkui kasvab maapinnast välja ning tundub maastiku loomuliku osana."
Projekteerimisel on arvestatud ka praktilisemaid vajadusi. Keskuse varustamiseks kasutatakse taastuvaid loodusvarasid. Energiat toodavad päikesepatareid, vee puhul kasutatakse taaskasutussüsteemi. Ehitusega loodetakse alustada 2008. aasta jooksul.
Seotud lood
Rohkem kui 50 Voroneži prussakat lendab
praegu maa tehiskaaslasel Foton-M3, ülehomme tulevad nad tagasi koju, vahendas
Ria Novosti.
Venemaa pangad võivad hakata väljastama
madalaintressilist laenu inimestele, kes soovivad saada kosmoseturistideks.
Vähenenud gravitatsioon suurendab
salmonella nakatamisvõimet - kosmoses käinud bakterid on pärast reisi oluliselt
surmavamad.
Venemaa korraldab hulga pidustusi
tähistamaks kosmoseajastu algust 50 aastat tagasi, vahendas BBC.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.