• OMX Baltic1,06%291,19
  • OMX Riga−0,06%871,21
  • OMX Tallinn0,22%1 826,3
  • OMX Vilnius1,62%1 140,56
  • S&P 5000,53%6 071,17
  • DOW 300,38%44 882,13
  • Nasdaq 0,25%19 681,75
  • FTSE 1000,36%8 678,41
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,22
  • OMX Baltic1,06%291,19
  • OMX Riga−0,06%871,21
  • OMX Tallinn0,22%1 826,3
  • OMX Vilnius1,62%1 140,56
  • S&P 5000,53%6 071,17
  • DOW 300,38%44 882,13
  • Nasdaq 0,25%19 681,75
  • FTSE 1000,36%8 678,41
  • Nikkei 2250,15%39 572,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,22
  • 18.09.07, 08:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veokijuhid rikuvad seadust

Ligi viiendik vedajaid rikub sõidukijuhi töö- ja puhkeaja reegleid, selgus möödunud neljapäevasel kontrollreidil.
Neljapäeval kontrolliti Luhamaa ja Koidula piiripunktides 51 veokit. Kaheksal sõidukijuhil esines sõidu- ja puhkeajarikkumisi. Lisaks avastati 20 kontrollitud sõidukil tehnorikked ja üheksa neist saadeti riigipiirilt tagasi, kirjutab Äripäev.
Autoettevõtete Liidu juhi Villem Tori kinnitusel ei suuda autojuhid piirijärjekorras seistes töö- ja puhkeaja nõudmisi täita, kuna peavad aeg-ajalt autot liigutama. See tähendab, et pärast mitmepäevast piirijärjekorras seismist tuleb veokijuhil tegelikult pärast piiriületust alustada puhkeaega. "See on karjuvalt ebaõiglane, kui ta on niigi mitu päeva piirijärjekorras seisnud," leiab Tori.
Tori arvates peab Eesti riik olukorra lahendamiseks hakkama korraldama registreerimist piiriületusjärjekorda. See tähendab, et veoki saab registreerida järjekorda ning on teada, millal on umbkaudne piiriületusaeg. See võimaldaks veokijuhil vahepeal auto parkida ja kasutada aega puhkamiseks. Eesti juhtidel oleks kogunisti võimalus registreerida end piirijärjekorda juba enne väljasõitu ja alustada sõitu alles siis, kui läheneb eeldatav piiriületusaeg.
Täiendavad nõuded sõidukijuhi töö- ja puhkeajale hakkasid kehtima tänavu aprillis. ASi Elstera juhataja Kalle Elster on nimetanud uute töö- ja puhkeaja nõuetega kohandumist ettevõtte suurimaks väljakutseks sel aastal.

Seotud lood

Uudised
  • 13.09.07, 11:48
Piirijärjekorras laguneb veokite all tee
Eile vajus Narva lähistel sisse Tallinna maantee teeperv, haagisega veok pääses napilt ümberminekust.
Uudised
  • 10.09.07, 18:33
Lennuk toodi üle Eesti piiri veokikoormas
Maksu- ja tolliameti tollikontroll avastas augusti lõpus Eestisse saabunud veokist osadeks võetud lennuki, mille puhul tekkis ametnikel kahtlus, et tegemist võib olla militaarotstarbelise lennumasinaga.
  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 11:35
Ettevõtete territooriumid peidavad endas palju tuleohutusriske – kuidas neid maandada enne, kui käib päriselt „pauk“?
Ühe ettevõtte alalt ehitusmaterjalide või kütuse vargus on ärile suur kahju. Kui süttib tootmishoone või masin, võib see tähendada mitu miljonit varakahju ning halvemal juhul ohtu inimeludele. Varajane riskide maandamine ja mitu sammu ette mõtlemine võib õnnetuse korral päästa terve äritegevuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele