Üritades tühjaks läinud rehvi
bensiinijaamas taas õhuga täita, võib autoomanikku tabada ebameeldiv üllatus,
sest lõviosas tanklates näitab manomeeter valesti või puudub sootuks.
Äripäev testis esmaspäeval manomeetri olemasolu ja täpsust kaheteistkümnes Tallinna bensiinijaamas, kirjutas tänane Äripäev. Selleks hankisime Amper Racingu vormelitiimilt täpse manomeetri ja paigutasime auto pakiruumi nn testrehvi, millel rõhku mõõta.
Selgus, et kaheteistkümnest bensiinijaamast viies oli manomeeter katki või puudus sootuks. Vaid ühes, Statoili Järve tanklas, näitas mõõteriist täpselt. Suurim erinevus meie kaasasolnud manomeetrinäidu ja tankla oma vahel oli samuti Statoilis. Selle firma Laagri tanklas saab autoomanik rehvi lausa 0,9 bari kõrgema rõhu, kui õige oleks.
Niisiis saab tühjaksläinud rehvi küll bensiinijaamas täis pumbata, kuid rõhk tuleb kindluse mõttes siiski rehvitöökojas üle kontrollida.
"Kui 2,2 bari asemel saate rehvirõhuks 3,1 bari, on see üüratu viga," kommenteeris testis ilmnenud erinevust Prorehvi juhataja Margus Murakas ja lisas, et selliseid mõõtmisvigu on nad oma praktikas küll näinud. "Aeg-ajalt juhtub ikka, et rehvitöökotta tuleb klient, kes kaebab, et auto raputab. Põhjus on ikka rehvirõhus," möönis Murakas.
Seotud lood
Teisipäeval, 28. augustil toob Statoil
esimese kütusemüüjana Eestis müügile loodussõbraliku mootorikütuse Bioetanool
E85, mille kasutuselevõtt vähendab oluliselt kasvuhoonegaaside teket.
Viru Keemia Grupi arendusdirektor ja
juhatuse liige Jaanus Purga avaldas Põhjarannikus Ida-Viru inimestele üleskutse,
et nad liiklushuligaanidega võitlema hakkaksid.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.