SEB panga äri- ja arendusjuht Triin
Messimas ütles aripaev.ee-le, et kingituste pakkumine õppelaenureklaamides on
üle tähtsustatud.
"On üle võimendatud fakt, et kingituste pärast laenu võetakse. Ükski 19aastane ju ei võta laenu ainuüksi sellepärast, et MP3-mängijat saada," ütles Messimas.
Messimase sõnul püüab pank kinkidega lihtsalt enda poole kallutada neid, kes juba on otsustanud õppelaenu võtta, kuid valivad veel panka. "Tahame oma kingitustega näidata, et oleme noorte pank," märkis ta.
"Pealegi, kui väidetakse, et 18-19aastased ei ole piisavalt otsustusvõimelised, et laenuotsus vastu võtta, siis ei ole see argument. Meil nõutakse vanemate käendust. See on perekondlik otsus. Kui vanemad laenu võtta ei luba, siis seda ka ei saa," lisas Messimas.
Saavutanud selle, et pensionifondi valivate inimeste kingitustega meelitamine keelustati, soovib finantsinspektsioon lõpu teha ka õppelaenuvõtjate äraostmisele mp3-mängija, sülearvuti ja mobiiltelefoni sarnaste peibutistega.
Varem peibutasid samasuguste vahenditega endale kliente ka pensionifondid, kirjutas Postimees. Finantsinspektsioon leidis aga, et inimesi ei tohiks tühja-tähja ahvatlusel meelitada sõlmima aastakümneteks siduvat lepingut. Ka õppelaenu osas on finantsinspektsioonil samasugune seisukoht, ehkki seni pole pankade tegevust õppelaenu turundamisel veel seadusega reguleeritud.