Tallink Grupi üks omanikke Enn Pant ütles
EASi edukamaid ettevõtteid tutvustavas trükises, et unistuseks on olla vähemalt
kümne aasta pärast suurim laevafirma Euroopas. Oma reisijateveo sektoris
muidugi, lisas ta.
"Eelmine aasta oli hullumeelne, nii palju erinevaid sündmusi pole kunagi veel kokku sattunud. Me oleme teinud investeeringuid üle miljardi euro. Hea aasta oli. Kõik planeeritu kulges edukalt. Aga 2006 algas raskelt, sel aastal saab rohkem hingata," rääkis Pant.
Ka pressivaenlaseks kuulutamine mahtus Pandi eelmise hullumeelse aasta sisse. "Ma annan tegelikult intervjuusid umbes kaks korda nädalas. Seda küll välispressile. Tallinki vastu tuntakse väga palju huvi. Kohaliku ajakirjandusega suhtlemist tuleb tõesti vähem ette. Olen tähele pannud, et Eestis müüb Tallinki uudis väga hästi, eriti peale seda, kui me börsile läksime," märkis Pant.
Küsimusele, mis nüüd, kui ettevõte sai isegi börsile viidud, motiveerib edasi töötama, vastab ettevõtte juht lihtsalt: "Kaine mõistus küll ütleb, et peaks tagasi tõmbuma. Aga Tallink on kasvav firma. Me oleme harjunud oma meeskonnas nii mõtlema ja nii see on. Meil on ka oma unistus või õigemini öeldes perspektiiv: olla vähemalt kümne aasta pärast suurim laevafirma Euroopas. Oma reisijateveo sektoris muidugi," möönis ta.
Kruiisilaevanduse kohta märkis Pant, et esialgu sinna turule veel plaanis minna ei ole. "Mitte veel praegu. Aga ma ei välista üldse, et 5-7 aasta pärast me selle otsuse ka teeme. Peab lihtsalt vaatama, millal on õige aeg," prognoosis ta.
Eelmisel aastal viidi lõpuni Silja Line'i ostutehing. Restruktureerimine kestab veel 2008. aastani. Mullu avati ka Tallinki hotell, mille täituvus on Pandi sõnul väga hea. Välistatud pole, et hotellid avatakse ka Helsingis ja Stockholmis.
Liinile tulid uued laevad ning käivitati Riia-Stockholmi liin. "Ma prognoosin näiteks seda, et viie aasta pärast on Riia liin mahult suurem kui Tallinna-Stockholmi liin. See liin on ennast igati õigustanud," oli Pant rahul. Ta lisas, et Tallinki jaoks on valmimas kolm uut laeva. Kaks valmivad 2008. aasta kevadeks, üks valmib 2009. aasta kevadeks.
Kus nad kurseerima hakkavad, seda ei oska Pant veel täpselt öelda. Lihtne arvutus ütleb tema sõnul, et umbes 12 aasta pärast võib Tallinki laevad näiteks kusagile Kariibi merele müüa. Laev on moraalselt vana siis, kui ta on seilanud 35 aastat. Vanemat kui 22 aastat vana laeva Tallinkil pole.
Autor: Mariliis Pinn, Annika Matson
Seotud lood
Täna õhtul kuulutati Estonia
Kontserdisaalis pidulikult välja tänavuste ettevõtlusauhindade saajad ning
suurimaks võitjaks osutus Tallink Grupp.
Peaminister Andrus Ansip ütles kõnes EASi
ettevõtluse auhindade jagamisel, et edukas on see, kes vaatab kaugemale Eesti
siseturust.
Tallink Grupp teatel sai reedel Itaalias,
Fincantieri laevatehases ristitud ning vette lastud uue generatsiooni kiire
reisilaev nimeks Superstar. Laeva ristiema on tipptennisist Kaia Kanepi, kellest
grupi juhatuse esimehe Enn Pandi sõnul võiks saada uus spordimaailma
superstaar.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.