Venemaal Nižni Novgorodis Volga autotehast
külastades ootasime piltlikult öeldes muldpõrandaid ja pealaest jalatallani
õliseid töölisi, ent tänapäevane tehas valmistas positiivse üllatuse.
Enne Volga tehasesse sisenemist käisime hoonekompleksi ees fotoaparaatidega ringi ja tegime pilti nii vanast veoautost kui ka Leninist. Lõpuks tuli üks papi küsima, kas me ei karda, et kaua pildistades koristab miilits meid ära. Panime igaks juhuks kaamerad ära - mine tea, mis reeglid seal kehtivad.
Territooriumile viidi meid bussiga, kusjuures tehase väravas kontrolliti kõiki väga põhjalikult. Edasine hämmastas meid aga tõsiselt. Ei tea, kas ootasime muldpõrandaid ja üleni õliseid töölisi, kuid kõik oli väga puhas ja kaasaegne. Olen külastanud lääne autotehaseid ja võin öelda, et tehnoloogiad ja töömeetodid on Venemaal samad.
Nooremapoolne tsehhi juhataja selgitas, et kui ta tehasesse tööle läks, liikus liin nagu jumal juhatas ja aeg-ajalt lupsasid töölised liini kõrvale konteineritesse sobivat osa otsima. Nüüd on vajalikud jupid alati töökoha kõrval.
Liini lõpus vaatab kvaliteedi kontroll põhjalikult kõik autod üle ja teeb vajalikud märkused. Avastatud viga fotografeeritakse ja tehakse ettekirjutus, kuidas see töö pidanuks tegelikult käima ja vastav paber koomiksiga riputatakse vea teinud töötaja juurde stendile.
Tehases töötab 50 000 töölise ringis, ülemused on aga Moskvas. Kui neid taheti kord Nižni Novgorodi kolida, siis selgus, et 900 inimese ühest linnast teise toomine polegi nii lihtne ja plaan jäi katki.
Seotud lood
Surgutneftegazi juhi Vladimir Bogdanovi
sõnul lämmataks riigisektori laiendamine konkurentsi ja kutsuks esile
tootmiskadude kasvu.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.