Statistikaameti teatel kasvasid hinnad
septembris möödunud aasta sama ajaga võrreldes 7,2%. Hindade tõusu kommenteeris
Eesti Panga keskpangapoliitika osakonna nõunik Andres Saarniit
„Kuigi tegemist oli käesoleva aasta kiireima inflatsioonitempoga, ei ole alust oodata uut inflatsiooni kiirenemise perioodi ja sisemaiste hinnasurvete tugevnemist. Kui jätta kõrvale sellised tarbijakorvi kõige heitlikumad ja maailmaturu hindadest sõltuvad komponendid, nagu toit ja mootorikütus, siis peegeldab indeksi muutus valdavalt juba enne septembrit toimunud hinnatõuse,“ selgitas Saarniit.
Tema sõnul pole 10%line teenuste kallinemine üllatuseks. „Teenuste hindades jätkus kütte kallinemine. Lisaks toimus igasügisene haridus- ja lasteasutuste, puhke- ja sporditeenuste hindade korrigeerimine. Teenuste suur, 10% taset ületav kallinemine möödunud aasta septembriga võrreldes kirjeldab valdavalt juba käesoleva aasta esimesel poolel toimunud hinnatõuse.“
Saarniit prognoosib eelolevaks kvartaliks väiksemaid sisemaiseid inflatsioonisurveid. „Kui jätta kõrvale toidukaupade maailmaturu hindadega seotud riskid, võib eelolevaks kvartaliks prognoosida käeoleva aasta väikseimaid sisemaiseid inflatsioonisurveid. Paraku ei kajastu see veel niipea tarbijahindade indeksis, mis võrdleb tarbijakorvi hinda aastataguse ajaga.“
Autor: ÄP praktikant
Seotud lood
Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2007. aasta
septembris võrreldes 2006. aasta septembriga 7,2%, teatab statistikaamet.
Danske Banki analüütik Lars Rasmussen ütles
hiljuti, et Eesti inflatsioon üllatas taas negatiivselt ning et hinnatõus
kiireneb ka 2008. aastal.
Aripaev.ee palus Baltic Hotel Vana Wiru
tegevdirektor Raido Pikkaril kommenteerida kõrget inflatsiooni majutuses ja
toitlustuses septembris võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Eesti Pank alandas täna küll 2007. ja 2008.
aasta majanduskasvu prognoose, kuid leiab endiselt, et tulutaseme ühtlustumine
jõukate tööstusriikide omaga jätkub kiires tempos ning inflatsioon taandub 2009.
aastaks mõõdukale tasemele.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.