Eksivad need, kes arvavad, et Eesti Raudtee
erastaja Edward Burkhardt pärast aktsiate tagasimüüki riigile Eesti tolmu oma
jalge alt pühkis, koos Eesti Raudtee endise juhatuse liikme ja diplomaadi Riivo
Sinijärve ning Soome ärimehe Lasse Sandgreniga lõi ta hoopis uue raudtee
operaatorfirma Navirail.
Navirail, millesse mehed panid 10 miljonit krooni, hakkab tegelema raudtee konteinervedudega Rail Baltica trassil, tutvustasid Burkhardt ja Sinijärv oma plaane Eesti Ekspressile. Esmalt prahitakse ja pannakse 1. veebruarist 2008 Helsingi ja Muuga sadamate vahele käima Soome lipu all sõitev kaubalaev, mis võtab tekile konteinereid ja veoautosid. Ettevõtmise teises etapis alustatakse konteinervedu mööda raudteed Muuga ja näiteks Budapesti või mõne teise sobiliku sõlmpunkti vahel Euroopas.
Konteinerkaupa liigub Sinijärve sõnul praegu läbi Eesti küll, aga raudteed mööda vähe. "Ida-suunaline transiit on olnud suuremahuline, tulus ja voolanud ise õuele, kuni poliitika ei sekkunud," toob Sinijärv põhjuse, miks lõuna suunas pole transiiti arendatud.
Seotud lood
Raudteest loobuma pidanud Edward Burkhardt
ei plaani norus näoga siinset tolmu jalgelt pühkida, vaid kaalub panuse andmist
Rail Baltica väljaarendamisse, kirjutas Äripäev.
USA ärimees, Eesti Raudtee endine omanik
Edward A. Burkhardt võib praegu rahul olla. Riik ostis raudtee tagasi ja peab
nüüd vähenenud kaubavoogudega hakkama saama.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.