USA ärimees, Eesti Raudtee endine omanik
Edward A. Burkhardt võib praegu rahul olla. Riik ostis raudtee tagasi ja peab
nüüd vähenenud kaubavoogudega hakkama saama.
Endiselt ei ole Burkhardt aga taganenud väitest, et Reformierakond pressis raudtee omanikelt enne valimisi rahasummasid välja. Jutt käis ühe miljoni euro suurusest summast, kirjutas Eesti Ekspress.
Samas rõhutas ta, et oravapartei väljapressimiskatsest veelgi ohtlikum oli Keskerakonna ja Vene naftaoligarhide korruptiivne koostöö. Tagantjärele võib Burkhardt siiski õnne tänada, et õigel ajal Eestist minema sai, sest pärast pronksimässu on Venemaa kraane kinni keeranud ja siinses raudteeäris valitseb katkumeeleolu.
"Kuigi ma toetan valitsuse otsust, on selle mõju olnud raudteeliiklusele väga tõsine. Taasriigistatud raudteest võib nüüd saada Eesti maksumaksja suur kurnaja," usub Burkhardt.
"Ma kahtlen, kas plaaniti sellist tulemust, aga see on praegune seis," lisas ameeriklane.
Seotud lood
Eksivad need, kes arvavad, et Eesti Raudtee
erastaja Edward Burkhardt pärast aktsiate tagasimüüki riigile Eesti tolmu oma
jalge alt pühkis, koos Eesti Raudtee endise juhatuse liikme ja diplomaadi Riivo
Sinijärve ning Soome ärimehe Lasse Sandgreniga lõi ta hoopis uue raudtee
operaatorfirma Navirail.
Kartus, et Venemaa seab takistusi ümarpuidu
väljaveole Eestisse, on tõeks saanud - Oktoobri raudtee keeldus 1. juunist
vedamast Eestisse Leningradi oblasti metsafirmade koormaid.
Pärast Eesti-Vene suhete pingestumist seose
pronkssõduri ümberpaigutamisega langes Eesti Raudteel mais piirilt vastu võetud
kaubarongide maht pea kolmandiku võrra.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.