Uus reklaamiseaduse eelnõu otsustati
valitsuse poolt anda riigikokku arutluseks.
Kõige olulisemaks punktiks reklaamiseaduse eelnõus võib pidada alkoholiga seonduvat. Majandusminister Juhan Partsi sõnul on eelkõige uut seadust vaja, sest eelmine seadus on juba vananenud. “Reklaamiseaduse praegune variant sai heaks kiidetud 1997. aastal,” ütles ta.
Parts püüdis selgitada ka asjaolu, miks pole reklaamiseadust varem muudetud: ”Ühel heal päeval marssis Savisaar pulti ja võttis selle seaduse eelnõu maha.” Miks võis Savisaar viimast teha, põhjendas Parts järgmiselt: “Ma võin ainult arvata, et valimiskampaaniate hetkel tekivad inimestel meeltesegadused.” Partsi sõnul võttis Savisaar eelnõu maha isegi teisi valitsuse liikmeid teavitamata.
Ühe teise punktina tõi Parts välja, et ei olegi väga oluline, mis kell alkoholireklaami näidakakse, pigem on tähtis sisu, mida reklaam kannab. “Ei ole enam nii, et mõnus Saarema viin. Ei ole ta mõnus midagi,” märkis minister.
Partsi arvates võiks alkoholireklaame näidata alates kella kümnest. Täielikku alkoholireklaami keelamist ta ka ei poolda. "Meid piirab õiguslik keskkond, reklaam kuulub vabaturu ja kaupade vaba liikumise juurde. Reklaami keelamine ei tohi piirata teisi vabadusi," lisas ta.
Meediaeksperdi Merit Karise sõnul võimaldab uus reklaamiseaduse alkoholi eelnõu suurtel alkoholitootjatel nagu näiteks Saku ja A. Le Coq kasvõi mänguasju toota.
Autor: ÄP praktikant
Seotud lood
Tänasel valitsuse pressikonverentsil andis
rahandusminister Ivari Padar ülevaate, kuhu kavatsetakse paigutada 53 miljardit
eurotoetusi.
Tartu Ülikooli meedia ja kommunikatsiooni
teadusmagister Merit Karise analüüsis täna riigikogus ümarlaual „Alkoholivaba
lapsepõlve eest“ uue reklaamiseaduse alkoholi eelnõu ja leidis, et selles on
auke.
Tallinna linnapea Jüri Ratase arvates on
eilne Riigikogu majanduskomisjonis vastu võetud muudatus reklaamiseaduse eelnõus
Tallinna noortega mitte arvestamine ja tuleviku suhtes ohtlik.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.