Valitsuses heakskiidu leidnud uues
reklaamiseaduse eelnõus on paljud teemad mitmeti mõistetavad ja
reklaamispetsialistid kardavad kohtukaasuste kasvu.
Nii näiteks keelab uus seadus kujutada isikuid seksuaalobjektina, reklaam ei tohi sisaldada sobimatut alastust ega kasutada seksuaalse alatooniga väljendeid ja kujundeid, kirjutas Äripäev.
Tallinna Ülikooli dotsendi Linnar Priimägi hinnangul ei muuda uus seadus reklaamitegijate elu kergemaks. "Potentsiaalsete kohtukaasuste arv hoopis suureneb," ennustas ta. "Kas reklaam on seksistlik või feministlik, on stiilihinnangu küsimus ja selle saab anda vaid üksikisik oma sisetundest lähtudes," lisas ta. Mida täpselt ei saa öelda, seda ei tohiks seaduses olla, arvas Priimägi.
Teise olulise muutusena ei tohi seaduseelnõu kohaselt last reklaamis kasutada ilma tema vanema kirjaliku nõusolekuta. Samuti keelatakse reklaam lasteasutustes.
Kergenduseks on see, et seni eraldi seadustes viidatud piirangud ja eritingimused on nüüd koondatud uude seadusse, rõõmustas seaduseelnõu ettevalmistamisel osalenud reklaamiagentuuri Taevas Ogilvy tegevjuht Rein Iida.
Reklaamiseadus liigub lugemisele riigikokku, kus võidakse teha veel muudatusi.
Seotud lood
Tartu Ülikooli meedia ja kommunikatsiooni
teadusmagister Merit Karise analüüsis täna riigikogus ümarlaual „Alkoholivaba
lapsepõlve eest“ uue reklaamiseaduse alkoholi eelnõu ja leidis, et selles on
auke.
Kas sul tekitab õudusjudinaid mõte, et
reklaamitegijad teavad täpselt, kuidas panna suu vett jooksma, kurk kuivama või
alateadvus mingit kaubamärki eelistama?
Keskerakonna fraktsiooni algatas täna
reklaamiseaduse muutmise seaduse, mille eesmärgiks on alkoholireklaami keelamine
televisioonis, raadios ja välireklaamina.
Susi hotelli tegevjuht Kaja Uppin ütles, et
hoiatavalt tuleks sildistada video- ja arvutimängud ning toiduainete etikettidel
peaks E-ainete sisaldus paremini loetav olema.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele