Baltimaade suurimat autonäitust plaanib
järgmisel kevadel Tallinnas teha kaks korraldajat – ühele kuulub Motorexi
kaubamärk, teist toetavad Eesti automüüjad.
Eesti Näitused ja rahvusvahelise autotootjate liidu OICA esindaja Eestis Urmas Põld soovivad korraldada selle traditsioonilise Motorexi nime all Pirita tee näitusepaviljonides. Automüüjaid koondav AMTEL ja mullune Motorexi korraldaja Orangetime Expo OÜ eelistavad nime Tallinn Motorshow ning Saku Suurhalli.
Ilma autofirmadeta on autonäitust aga väga raske korraldada. Amserv Grupi nõukogu esimees ja AMTELi juhatuse liige Raivo Aavisto kinnitab, et AMTEL on otsustanud minna Saku Suurhalli.
Siiski on asjal ka teine pool ehk näituse asumine OICA kalendris. Autotehased toetavad oma edasimüüjate osalemist OICA näitustel stendi, eksponaatide ja ka rahaga. Tõsi, osade firmade jaoks selline ettekirjutus puudub, kuid paljudel on see olemas.
Korraldajafirma Orangetime Expo projektijuhi Jüri Luudi sõnul nemad näituse teevad, sest neil on siduvad lepingud nii Saku Suurhalli kui korralduskohaga, suurte telkide pakkujatega ja juba ka osade autofirmadega.
Vaidlus võib tähendada Motorexi kui ühe Eesti vanima, 16 aastat kestnud messitraditsiooni lõhkumist, autonäituse väljakukkumist OICA kalendrist, autofirmadele kulude kahekordistumist ning messikülastajale segadust. Praegu siiski läbirääkimised käivad ja midagi midagi lõplikku pole selgunud.
2006. aasta Motorexil olid tänased erinevad osapooled kõik ühe laua taga. AMTEL, Orangetime, Eesti Näitused ja Urmas Põld korraldasid mullu näituse koos.
Pikemalt loe reedese Äripäeva autorubriigist!