Majandus- ja kommunikatsiooniminister
kinnitas saarte ja mandri vaheliste parvlaevaliinide piletite uue hinnakirja
Virtsu-Kuivastu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi liinil.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Aivo Linnu selgitusel lähtuti hindade määramisel ühistranspordi kasutamise soodustamise põhimõttest – liinibussiga on saarele sõita odavam kui isikliku autoga, kirjutas meiemaa.ee.
Samuti on saarte püsielanike liikumine mandri ja kodu vahet jätkuvalt soodsam kui tavapiletiga reisijail. Auto ülevedu mandrilt Saaremaale maksab uue hinnakirja alusel 100 krooni, sooduspiletiga 70 krooni, mandrilt Hiiumaale vastavalt 120 ja 72 krooni. Reisija tavapilet on Saaremaale 35 ja Hiiumaale 45 krooni, sooduspiletid 20 ja 25 krooni.
"Oluline on teada, et ilma riigi toetuseta oleks tavaline praamipilet kaks korda kallim. Saarlaste ja hiidlaste sõite üle Suure väina ja Väinamere toetab riik aga täiendavalt veel ca kolmandiku võrra," märkis Lind.
Uues määruses täpsustati ka saareelanike autosoodustuse alust, kuna varasemalt oli probleeme liisinguautodega, mille omanik oli liisingufirma, aga kasutaja saare püsielanik. Uue määruse kohaselt saab autosoodustust isik, kelle asukohaks äriregistris või elukohaks rahvastikuregistris on märgitud Saare või Hiiu maakond.
Seotud lood
Saare maavalitsus tegi eile
siseministeeriumile ettepaneku mitte kooskõlastada majandus- ja
kommunikatsiooniministri pakutavat uut mandri ja saarte vahelise
parvlaevaliikluse hinnakirja, kirjutab Meie Maa.
Saarte Liinide nõukogu otsustas eile lubada
firma juhatusel sõlmida kuni 30 miljoni kroonine laenuleping sadamate
rekonstrueerimise maksumuse omaosaluse katteks.
Saaremaa ettevõtjal Olena Voolul on plaan
rajada Kaarma valda suurejooneline loomapark, kus külastajail oleks teiste
loomade hulgas võimalik uudistada ka kaelkirjakut ja lumeleopardi.
Pärast seda, kui Saaremaa lihatööstus
lõpetas lammaste kokkuostu ja tapateenuse, on maakonna lambaomanikel loomade
tapmis- ja realiseerimisvõimalused piiratud. Seda rohkem on hakanud õitsema liha
kokkuostjate äri, kes ei hooli seadusega määratud tapmistingimuse täitmisest või
mittetäitmisest. Suuremate lambakasvatajate sõnul on n-ö „mitteametlikku
lammast” igal pool müüa.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.