Kia alustab 2008. aasta detsembris senisest
tunduvalt madalama kütusekulu ja vähendatud heitgaasidega ’eco’ ceed’i tootmist.
6 käigu ja täiustatud aerodünaamikaga Kia ’eco’ cee’d täidab Euro5 heitgaaside
nõuded kaks aastat enne jaanuariks 2011 seatud tähtaega.
„Esimesed Kia cee’di ’eco’ versioonid jõuavad ostjateni 2009. aasta alguses,“ ütles Kia Auto Balti regiooni turundusjuht Kristel Kõrgmaa, teatas firma. „Keskkonnasõbralikke versioone hakatakse Slovakkia Zilina tehases tootma nii viie- ja kolmeukselisest luukpärast kui Sporty Wagon’ist. Seeriatootmisse minevatele autodele kantakse üle kõik viimasel Frankfurti autonäitusel väljapandud kolmeukselise 1,6 liitrise CRD diiselmootoriga Kia eco-cee’d kontseptauto tehnoloogiad. Nimetatud sõiduk võttis kütust 17% vähem kui tavaline cee’d ehk 3,9 liitrit 100 km peale, CO2 emissioon oli 104 g/km – seega 8,4 % madalam.“
’Eco’ ceed’i mootoritel on täiustatud kütuse sissepritse ajastust ning vähendatud mootori sisemist hõõrdumist, diiselmootoriga mudelitel on vähendatud turbo ülelaadimisrõhku. ‘Eco’ cee’d mudelid varustatakse Kia uue ISG (Idle Stop Go) süsteemiga, mis pidurdamisel automaatselt akut laeb ning auto peatamisel tühikäigu ajal mootori välja lülitab, vähendades märgatavalt kütusekulu ja heitgaase tüüpilise seiskumiste-rohke linnasõidu ajal.
Kõikidel uutel ‘eco’ cee’di mudelitel on kuus käiku, millest neli kiiremat on häälestatud kütuse kokkuhoidmiseks maanteel. Autode instrumendinäidikute hulka lisatakse ’käiguindikaator’, mis kuvab juhi jaoks kiirusele vastava optimaalse käigu ning annab ka märku, millal on ideaalne hetk käigu vahetamiseks.
Seotud lood
Kia cee’d saavutas aprilli müügitulemustelt
oma klassis Eestis teise koha, edestades teiste hulgas selliseid tugevaid
konkurente nagu Toyota Corolla, Ford Focus ja Volkswagen Golf ning jäädes alla
vaid Honda Civicule, teatas Kia Auto.
Pärast kolme edukat aastat on Volkswagen
Golfi tõsiseltvõetavaks konkurendiks saanud Kia cee'di ootamas ees kerge
make-up.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.