• OMX Baltic−2,89%290,45
  • OMX Riga−0,51%876,16
  • OMX Tallinn−1,48%1 864,98
  • OMX Vilnius−3,91%1 113,73
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 100−0,65%8 813,69
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • OMX Baltic−2,89%290,45
  • OMX Riga−0,51%876,16
  • OMX Tallinn−1,48%1 864,98
  • OMX Vilnius−3,91%1 113,73
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 100−0,65%8 813,69
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • 30.10.07, 09:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Streikijate nõudmiste täitmine viiks bussifirma pankrotti

Anda järele streikivate bussijuhtide nõudmisele tõsta tunnipalka kümne krooni võrra tähendaks AS GoBusi juhatuse liikme ja Pärnu bussipargi direktori Andrus Kärpuki kinnitusel ettevõtte pankrotti.
“Tõsta bussijuhi palka 2000 krooni võrra tähendab Pärnus 600 000kroonist väljaminekut kuus, seda raha ei ole meil kuskilt võtta,” tunnistas Kärpuk Pärnu Postimehele.
Kaks korda on Pärnus bussijuhtide palka tänavu tõstetud, kokku 20 protsenti, mis on Kärpuki väitel maksimum, mida ettevõtte tulud lubavad.
Ühest küljest sooviks Kärpuk oma ütlust mööda nagu streikijadki, et bussijuhi palk oleks kõrgem, sest siis saaks töötajaid valida, samal ajal olevat tema ülim eesmärk ettevõtte juhina seista selle eest, et töökohad säiliksid ja ettevõte pankrotti ei läheks. “Ja see on võib-olla veidi keerukam matemaatika, kui ühe lihtsa ametiühinguliikme peas toimub,” sõnas Kärpuk.
Eesti transpordi ametiühingu Lääne-Eesti reisijateveo osakonna juhatajat Evald Lemanit aga enam paljaste sõnadega verest välja ei löö. “Niikaua, kuni ei ole kirjalikke kokkuleppeid, et istume laua taha ja arutame, ei muuda me mitte midagi,” on Leman resoluutne.
Möödunud aastal lasi transpordi ametiühing end lollitada ja loobus 1. juulil toimuma pidanud streigist. “Tööandja ütles, et las juulikuu läheb mööda, istume augustis laua taha ja räägime asjad läbi, praegu on oktoobri lõpp ja siiani ei mingisuguseid läbirääkimisi,” kurtis Leman.
Mis kahekümneprotsendilisse palgatõusu puutub, siis Lemani kinnitusel on see kajastunud vaid paberil, mitte töötajate pangaarvel. Palka küll kirjutati juurde, kuid samal ajal vähendati töötunde. “Näiteks pool tundi bussijuhtide ettevalmistusaega võeti maha – kohe nelisada krooni kukkus,” selgitas ta.
Pärnu linnavalitsus võttis eilsel istungil vastu otsuse pöörduda GoBusi Pärnu bussijuhtide poole ettepanekuga mitte liituda tunniajalise hoiatusstreigiga.
Linnapea Mart Viisitamm lausus, et streigi korral ei saa linnavalitsus elanike aitamiseks suurt midagi ära teha, sest teade streigist tuli nõnda ootamatult. “Liiklust ümber korraldada ja kusagilt mujalt busse tuua ei ole mõeldav,” ütles meer.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele