Anda järele streikivate bussijuhtide
nõudmisele tõsta tunnipalka kümne krooni võrra tähendaks AS GoBusi juhatuse
liikme ja Pärnu bussipargi direktori Andrus Kärpuki kinnitusel ettevõtte
pankrotti.
“Tõsta bussijuhi palka 2000 krooni võrra tähendab Pärnus 600 000kroonist väljaminekut kuus, seda raha ei ole meil kuskilt võtta,” tunnistas Kärpuk Pärnu Postimehele.
Kaks korda on Pärnus bussijuhtide palka tänavu tõstetud, kokku 20 protsenti, mis on Kärpuki väitel maksimum, mida ettevõtte tulud lubavad.
Ühest küljest sooviks Kärpuk oma ütlust mööda nagu streikijadki, et bussijuhi palk oleks kõrgem, sest siis saaks töötajaid valida, samal ajal olevat tema ülim eesmärk ettevõtte juhina seista selle eest, et töökohad säiliksid ja ettevõte pankrotti ei läheks. “Ja see on võib-olla veidi keerukam matemaatika, kui ühe lihtsa ametiühinguliikme peas toimub,” sõnas Kärpuk.
Eesti transpordi ametiühingu Lääne-Eesti reisijateveo osakonna juhatajat Evald Lemanit aga enam paljaste sõnadega verest välja ei löö. “Niikaua, kuni ei ole kirjalikke kokkuleppeid, et istume laua taha ja arutame, ei muuda me mitte midagi,” on Leman resoluutne.
Möödunud aastal lasi transpordi ametiühing end lollitada ja loobus 1. juulil toimuma pidanud streigist. “Tööandja ütles, et las juulikuu läheb mööda, istume augustis laua taha ja räägime asjad läbi, praegu on oktoobri lõpp ja siiani ei mingisuguseid läbirääkimisi,” kurtis Leman.
Mis kahekümneprotsendilisse palgatõusu puutub, siis Lemani kinnitusel on see kajastunud vaid paberil, mitte töötajate pangaarvel. Palka küll kirjutati juurde, kuid samal ajal vähendati töötunde. “Näiteks pool tundi bussijuhtide ettevalmistusaega võeti maha – kohe nelisada krooni kukkus,” selgitas ta.
Pärnu linnavalitsus võttis eilsel istungil vastu otsuse pöörduda GoBusi Pärnu bussijuhtide poole ettepanekuga mitte liituda tunniajalise hoiatusstreigiga.
Linnapea Mart Viisitamm lausus, et streigi korral ei saa linnavalitsus elanike aitamiseks suurt midagi ära teha, sest teade streigist tuli nõnda ootamatult. “Liiklust ümber korraldada ja kusagilt mujalt busse tuua ei ole mõeldav,” ütles meer.
Seotud lood
Transpordi Ametiühingu Lõuna-Eesti
koordinaator Aare Kübarsepp ütles, et tänane streik läks plaanipäraselt, kuid
ilmselt tuleb protestiaktsioonidega jätkata.
Transpordi ametiühing kuulutas täna välja
hoiatusstreigi viies bussiettevõtte GoBus regioonis, et nõuda koheseid
palgaläbirääkimisi ja vähemalt kümnekroonist tunnitasu tõusu.
Sarnaselt täna hommikul streikivatele 400
GoBus bussijuhile nõuavad paremat palka ka GoBus suurima konkurendi ATKO juhid.
GoBusi juhatuse liige Rene Alpius ütles
tänahommikust bussijuhtide hoiatusstreiki kommenteerides, et ettevõte ei saa
kuidagi kulusid suurendada.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.