Oma 300. aastapäeval sundis toote koostise
asjus valetamisest, vassimisest ning second hand tooraine kasutamisest
tekkinud skandaal edukat magusatootjat Akafukut tootmist katkestama.
Shintoismi usu tähtsaima pühapaiga asukoht Ise on olnud traditsiooniliselt koht, kust sinna reisivad jaapanlased toovad kaasa lausa sümboolse tähenduse omandanud Akafuku maiustusi, kirjutas International Herald Tribune. Alates 1707. aastast on kommitootmine ettevõttes varem katkenud vaid ühel korral, Teise maailmasõja ajal suhkru puuduse tõttu. Seekord on katkestuse kestus veel teadmata. "Õnnetu lugu. Mida puhtam mõni asi on, seda räpasemaks see määrdudes muutub," kommenteeris skandaali endine shintoismi vaimulik Kenichi Yano. Minevikus pidi iga usklik vähemalt korra elus Ise`s ära käima ning seal sai alguse ka Akafuku perefirma hea magusaäri. 1990ndatel aastatel rajas firma seal 120 mln dollarit maksnud ajaloolise teemapargi. See osutus üliedukaks, tuues kohale 3,4 mln inimest aastas ja kasvatas ühtlasi Akafuku kasumit. Ka Yano juhitud jaapani traditsioonilisele pärandile pühendunud organisatsioon sai firmalt 3 mln dollarit toetust.
Samal ajal kui viimaseil päevil on ilmunud Akafuku asjus riikliku uurimise üksikasju, arreteeriti lihatööstuse Meat Hope juhid selle eest, et nad müüsid sea-, kana- ja küülikuliha "100% veiseliha" sildi all. Linnulihatoodete firma Hinaidori 76 aastane president aga tunnistas pärast ebaõnnestunud enesetapukatset tarbijate petmist. Järjest ilmsiks tulnud paljastused kodumaise toidutööstuse suhtes on raputanud Jaapani avalikkust, kes on olnud nõus maksma kõrgemat hinda kodumaiste toodete eest, mis väidetavalt on ohutumad impordituist, eriti Hiina omadest. Skandaalid juhtivate magusatootjatega Akafuku ja Shiroi Koibito on leidnud suuremat kõlapinda kui liha puudutavad. Nad olid populaarseimad maistustetootjad kultuuris, kus reisilt tulles on ammune komme tuua sugulastele ja kolleegidele söödavat külakosti.
Akafuku on alati kinnitanud, et müüdavad sojat sisaldavad maiustused on kõik valmistatud samal päeval ning kogu müümata jäänud kaup läheb prügikasti. Riiklik uurimine on nüüd kinnitanud, et vähemalt viimased 30 aastat on ettevõte taaskasutanud 90% seisma jäänud toodangust, pruukides seda uute maiustuste toorainena või lasknud seda teha seotud ettevõtteil. Samuti sügavkülmutas ning sulatas firma tooteid, mida ta ta enda väitel kunagi ei olevat teinud. 19. oktoobril pandi tootmine kohalike võimude korraldusel seisma, kuna ettevõte ei andnud selgitust ülalnimetatud ebameeldivate asjaolude kohta. Millal ja kas üldse lubatakse tegevust jätkata, ei ole praegu selge.
Seotud lood
Läti magusatootja Laima on peatanud
ajutiselt šokolaadi ja kompvekkide tootmise.
VKG Oil AS sõlmis põlevkivikemikaalide
tarnelepingu Jaapani keemiafirmaga, mis toodab tööstuslikku vaiku DFK. 100%
Lexustest on varustatud vibratsiooni- ning mürasummutusmattidega, kus on
kasutatud põlevkivikemikaalidest toodetud DFK vaike.
Jaapan alustas riigi postiteenistuse
erastamist, luues seega maailma suurimat kommertspanka.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.