Newseci Baltimaade esindaja Olev Mait Makk
leiab, et Eesti eluasemeturul on võimalikud mitu stsenaariumit.
Eluaseme kinnisvaraturg kuivab kokku, tehingute mahud kukuvad lähikuudel oluliselt, märkis Makk. „On erinevaid stsenaariume. Eluasemeturg võib Eestis ja Lätis seiskuda märtsiks 2008. Teine variant on, et turu aktiveeriks suurem hinnakorrektsioon. Suhteliselt tõenäoline on, et turumahud kukuvad oluliselt. Aga kui tuleks hinnakorrektsioon, siis turg elavneb. See variant on võimalik, kui turul hakatakse ostma odavaid objekte, mida pakuvad probleemsed kinnisvaraarendajad. Sel juhul liiguks nõudlus odava kinnisvara peale. Maakleritele ja pankuritele oleks see hea uudis,” rääkis Makk konverentsil „Kinnisvara 2007”.
Maki sõnul on nende stsenaariumide puhul erandiks Leedu, kuid turg sealgi täituda 24 kuu jooksul.
Analüütik leiab, et Balti kinnisvaraturu seis on hea, kuid mitte lootusetu. „Kommertskinnisvarasektor on elujõuline, paljuski tänu pankade kontrollile. Eluasemeturg on otsimas uut tasakaalupunkti 2008. aasta I kvartalis. Korrastumine on kinnisvaraturu kiire kasvu järel normaalne protsess. Aga uue tasakaalupunkti otsimise aeg on ikka võrreldav peataolekuna,” rääkis Makk, lisades turg väljub korrastumise järel senisest tugevama ja kvaliteetsemana.
„On hea aeg hakata valmistuma uueks kasvutsükliks,” ütles ta.
Seotud lood
Arco Vara Grupi juhatuse esimehe Viljar
Arakase sõnul on kinnisvaraturu põhimure see, et nõudlus võib kaduda üleöö.
Newsec Eesti haru juhi Olev Mait Makki
sõnul aitab uus projekt Arco Vara portfelli käivet tõsta, samuti võib see edu
korral ka teisi arendajaid uuendustega välja tulema sundida.
2. novembril toimub Rahvusraamatukogus
kinnisvarasektori aastakonverents Kinnisvara 2007, kus paljude teiste
ettekannete seas esineb ka Olev Mait Makk kinnisvaranõustamisfirmast Newsec,
kirjeldades eluasemekinnisvara trende.
Newseci Baltimaade esindaja Olev Mait Maki
sõnul on Balti eluasemeturg suure surve all.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.