• OMX Baltic0,25%294
  • OMX Riga0,59%888,55
  • OMX Tallinn0,15%1 878,34
  • OMX Vilnius0,07%1 137
  • S&P 500−1,88%5 732,51
  • DOW 30−1,2%42 488,66
  • Nasdaq −2,49%18 091,36
  • FTSE 100−0,83%8 682,84
  • Nikkei 2250,77%37 704,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,89
  • OMX Baltic0,25%294
  • OMX Riga0,59%888,55
  • OMX Tallinn0,15%1 878,34
  • OMX Vilnius0,07%1 137
  • S&P 500−1,88%5 732,51
  • DOW 30−1,2%42 488,66
  • Nasdaq −2,49%18 091,36
  • FTSE 100−0,83%8 682,84
  • Nikkei 2250,77%37 704,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,89
  • 07.11.07, 13:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn paneb 1,6 miljardit liikluse sujumisse

Ülemiste praegusest ristmikust Veerenni tänava poole plaanitakse ehitada hiiglaslik kolmetasandiline liiklussõlm, millest loodetakse olulist leevendust linna liikluskoormusele.
Liiklussõlme ehitamine maksab esialgsetel hinnangutel 1,63 miljardit krooni ning ehitustöödega on plaanis alustada 2009. aastal.
Tehniline projekteerimine maksab hinnanguliselt 77 miljonit krooni, sellest tasub linn 68 miljonit, ülejäänu tuleb Euroopa Liidust. Projektid peaksid saama valmis 2009. aasta aprilliks.
Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš ütles Tallinna linnavalitsuse pressikonverentsil, et ristmiku planeerimisel on jõutud järgmisse faasi. „Oleme jõudnud tehnilise projekteerimiseni, seni on koostatud eelprojekt ja tasuvusanalüüs,“ selgitas ta. Ristmiku projekteerimine läheb maksma 70-80 miljonit krooni, 10% sellest rahast küsitakse Euroopa Liidult. Ehitust toetab EL suuremal määral, kuid kuna majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei ole veel kinnitanud projektide nimekirja, mida toetatakse 2007-2013. aastal, siis ei ole teada kui suure summaga.
Superristmiku rajamine on osa Tallinna Lõunaväila väljaehitamisest, mis peaks hõlbustama liikumist pikaks veninud pealinna äärmiste tõmbekeskuste, Rocca al Mare ja Lasnamäe keskuse vahel. Väila rajamisega on juba alustatud – kevadel algas Tehnika tänava ja Veerenni tänava ühendustee rajamine, tee peab valmima tuleval suvel. Lõunaväila hakkab kasutama eeskätt raskeveokite transpordivoog, mis praegu koormab üle Tartu maantee raudteeviadukti liiklussõlme.
Linn on koos majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja maanteeametiga tunnistanud Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimise programmperioodil 2007–2013 üheks tähtsamaks projektiks. Sellest loodetakse transiitliikluse vähenemist kesklinnas, uus sõlm ühendab Tallinna-Tartu maantee, Tallinna-Narva maantee ning Tallinna-Pärnu-Ikla maantee.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele