• OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110
  • OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110
  • 08.11.07, 16:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Inglaste mänguauto

Kui ma inglaste ehitatud Lotus Europa S istusin mõtlesin, et kuhu ma roninud olen. Istet sai reguleerida vaid ühes suunas ja maapind oli kuidagi väga lähedal.
Tänavale jõudes oli veel kohutavam, sattusin bussi ja veoauto vahele. Mõlemast küljeaknast paistsid vaid rattad. Mis saab siis, kui ta Lotust märkamata minust üle sõidab. Õnneks jõudsin kiiresti arusaamale, et olen väledam kui nemad ja võin gaasi vajutades nende eest minema sõita.
Linnas sõites oli auto üllatavalt mõnus, kui gaasi vajutada, oli kohe tunda, kuidas mootor istme taga autot edasi lükkab. Rool reageerib igale pisemale liigutusele. See on täpselt selline auto, nagu tootja lubas: pisike, kiire, tohutu pidamisega. Olles eelnevalt kuulnud tootja kiidusõnu auto käitumise kohta teel, ühtegi üllatust polnud.
Seda autot võiks võrrelda kardiga: kerge, võimas, täpne rool, aga tunduvalt mugavam ja katusega. Sõidumõnu on sama ja enamgi. Lotuses on keskendatud just sõiduomadustele.
Lisavarustust on vähe, isegi raadio tundub üleliigsena, kuna see mootorimürast üle ei kosta. Raadio raha oleks võinud investeerida uksetihenditesse, sest sealt immitses vett salongi.
Auto on tõsine mänguasi. Ei kujutaks ette, et soliidne härrasmees sellisega iga hommiku tööle sõidaks või kõhukas isik sinna sisse poeks. Autosse istumine ja sealt väljumine on üldse võib-olla natuke keeruline, naisolevustel ei soovitaks seda esimest korda tehes kanda seelikut ja kõrgeid kontsi. Viiendal või kuuendal korral saab nipi kätte ja siis muutub toiming lihtsamaks. Tulevane autoomanik peaks olema piisavalt sale ja painduv, et elegantselt Lotuse kupeesse pugeda.
Lotus üritas Europa S ehitades luua maanteesõbralikumat autot, kuid tegelikult ei saanud nad sellega päris hästi hakkama. Maanteel niisama sõitmiseks on ta ikka suhteliselt ebamugav, vali ja nüri. Kohtades, kus Lotuse omadused välja tulevad, ringrada jms sõidumõnu pakuvad paigad, seal on auto askeetlikumad mudelid asja ette. Europa S on natuke selline eputamisauto seega.
Tehnilised andmed:
Lotus Europa S
Mootor: 2,0 bensiinimootor
Võimsus: 197 hjPöördemoment: 272 NmKiirendus 0-100 km/h: 5,8 sTippkiirus: 230 km/h
Kütusekulu 100 km kohta 700 000 kr
* Linnas: 12,7 l* Maanteel: 7,3 l* Kombineeritud: 9,3 lMõõdud
* Pikkus: 3900 mm* Laius: 1714 mm* Kõrgus: 1120 mmHind: alates ca
Allikas: Lotus

Seotud lood

Uudised
  • 20.09.07, 19:35
FOTOD: Lotus Eestis
Täna tutvustati esmakordselt Eestis müüki tulevaid Briti sportautosid.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:38
Tehnoloogia puudumine ei heiduta, lennujaam võttis ambitsioonika eesmärgi
Tallinna Lennujaam tahab saavutada süsinikuneutraalsuse järgmisel ja kliimaneutraalsuse 2030. aastal. Neist viimane eesmärk on Tallinna Lennujaama finantsjuhi ja juhatuse liikme Anneli Turkini sõnul ambitsioonikas ja väljakutsuv, sest kõiki tehnoloogiaid selle saavutamiseks veel olemas ei ole.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele