• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 08.11.07, 12:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mp3-mängijaga külmik ei ole innovatsioon

InnoA kaaslooja Rogier van Kralingen arvab, et igaüks peab looma oma innovatsiooni protsessi, mille eesmärk ei ole jaburusi kokku panna vaid lisaväärtust luua.
„Äride suurim väljakutse on rahavoogude tekitamine või suurendamine. Kuid seda on raske teha, kuna tarbijad on segaduses. Näiteks kuidas valida turul oleva 600 digikaamera vahel?,“ selgitas ta Eesti Innovatsiooni Aastakonverentsil INNOESTONIA ettevõtjate rasket saatust.
Kralingeni sõnul on oluline luua lisaväärtust. „Näiteks taksojuht New Yorgis saab 28 000 dollarit tippi aastas, sest ta on innovaatiline ja pakub lisaväärtust. Ta annab reisijale ajalehte lugeda, pakub puuvilju ja lubab ise raadiojaama valida,“ tõi ta näite pisikesest innovatsioonist.
„Juhid suudavad kulusid kärpida, konkurente üle osta, välisturge vallutada, kuid orgaanilise kasvu saavutamine on segaduses raske. Näiteks Philipsil kulus uudse kohvimasina loomiseks kaheksa aastat, Bocsh kopeeris selle kolme kuuga,“ tõi ta näite.
Kralingeni sõnul teevad ettevõtted lausa naeruväärseid asju, et olla innovaatiline. „Näiteks 72 tunni deodorant, kuid kas keegi meist suudaks olla pesemata nii kaua? Šveitsi armeenuga, nuga küll on aga lõigata on sellega ebamugav. Viimase aja parim näide on mp3-mängijaga külmik. Mp3-mängija peaks olema väike aga külmik on suur,“ lisas ta. 80% innovaatoritest ei ole edukad.
Kralingeni sõnul on innovatsiooniks vaja lisaks uue asja välja mõtlemisele inimestele ka kasulikku lisaväärtust anda. „Näiteks Mercedes ehitas Smardi, mis sobib ideaalselt linnainimesele, võtab vähe ruumi jne. Kuid kahjuks eksisid nad teelt ja tegid Smardist neljaukselise versiooni, mis ei erinenud tavalisest väikeautost. Nad kaotasid oma innovaatilise eelise,“ arvas Kralingen.

Seotud lood

Uudised
  • 08.11.07, 12:20
Riskikapitalistile ei tasu palgast rääkida
Eesti Arengufond Investeeringute Divisioni juht Markku Mäenpää teab, et ettevõtjad ajavad riskikapitalisti tihti segi tööandjaga ja ei pea neid partneriteks.
Uudised
  • 08.11.07, 13:15
Kralingen: tõeline innovatsioon sünnib vaid garaažis
InnoA kaaslooja Rogier van Kralingen ütles Eesti Innovatsiooni Aastakonverentsil INNOESTONIA, et läbi murdvad innovaatilised saavutused pannakse kokku kellegi garaažis ja tavainimesed seda ei mõista.
Uudised
  • 08.11.07, 16:13
Nõlvak: innovatsioonil ja ristiusul pole vahet
Riskikapitalist Rainer Nõlvaku sõnul ei tee innovatsiooni head mõtted, vaid hoopis usk. Tema sõnul ei erine ristiusk ja innovatsioon teineteisest eriti.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele