InnoA kaaslooja Rogier van Kralingen arvab,
et igaüks peab looma oma innovatsiooni protsessi, mille eesmärk ei ole jaburusi
kokku panna vaid lisaväärtust luua.
„Äride suurim väljakutse on rahavoogude tekitamine või suurendamine. Kuid seda on raske teha, kuna tarbijad on segaduses. Näiteks kuidas valida turul oleva 600 digikaamera vahel?,“ selgitas ta Eesti Innovatsiooni Aastakonverentsil INNOESTONIA ettevõtjate rasket saatust.
Kralingeni sõnul on oluline luua lisaväärtust. „Näiteks taksojuht New Yorgis saab 28 000 dollarit tippi aastas, sest ta on innovaatiline ja pakub lisaväärtust. Ta annab reisijale ajalehte lugeda, pakub puuvilju ja lubab ise raadiojaama valida,“ tõi ta näite pisikesest innovatsioonist.
„Juhid suudavad kulusid kärpida, konkurente üle osta, välisturge vallutada, kuid orgaanilise kasvu saavutamine on segaduses raske. Näiteks Philipsil kulus uudse kohvimasina loomiseks kaheksa aastat, Bocsh kopeeris selle kolme kuuga,“ tõi ta näite.
Kralingeni sõnul teevad ettevõtted lausa naeruväärseid asju, et olla innovaatiline. „Näiteks 72 tunni deodorant, kuid kas keegi meist suudaks olla pesemata nii kaua? Šveitsi armeenuga, nuga küll on aga lõigata on sellega ebamugav. Viimase aja parim näide on mp3-mängijaga külmik. Mp3-mängija peaks olema väike aga külmik on suur,“ lisas ta. 80% innovaatoritest ei ole edukad.
Kralingeni sõnul on innovatsiooniks vaja lisaks uue asja välja mõtlemisele inimestele ka kasulikku lisaväärtust anda. „Näiteks Mercedes ehitas Smardi, mis sobib ideaalselt linnainimesele, võtab vähe ruumi jne. Kuid kahjuks eksisid nad teelt ja tegid Smardist neljaukselise versiooni, mis ei erinenud tavalisest väikeautost. Nad kaotasid oma innovaatilise eelise,“ arvas Kralingen.
Seotud lood
Eesti Arengufond Investeeringute Divisioni
juht Markku Mäenpää teab, et ettevõtjad ajavad riskikapitalisti tihti segi
tööandjaga ja ei pea neid partneriteks.
InnoA kaaslooja Rogier van Kralingen ütles
Eesti Innovatsiooni Aastakonverentsil INNOESTONIA, et läbi murdvad
innovaatilised saavutused pannakse kokku kellegi garaažis ja tavainimesed seda
ei mõista.
Riskikapitalist Rainer Nõlvaku sõnul ei tee
innovatsiooni head mõtted, vaid hoopis usk. Tema sõnul ei erine ristiusk ja
innovatsioon teineteisest eriti.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.