Oslo lähedal paiknev Norra ettevõte
EbilNorge AB alustas uut tüüpi elektriautode tootmist. Välimuse kallal võiks ju
nuriseda, kuid võrreldes muude autodega on neil palju eeliseid.
Esiteks on tegemist rohelise tehnoloogiaga, mis ei ole sellepärast veel oluliselt kallim. Praegu saab Buddy Norras kätte umbes 270 000 Eesti krooni eest. See ei tundugi nii hirmus odav, kuid Norras on autohinnad natuke teistsugused kui meil – väiksema summa eest saab seal osta veel vaid kolme bensiiniautot - Kia Picanto, Peugeot' Urban and Chevrolet’ Matiz. Võttes veel arvesse bensiinihindu Norras – liiter maksab umbes 23 krooni – ei tundu elektriauto enam nii halb investeering. Buddy’l on aga veelgi odavamaid konkurente, kirjutas Treehugger.com.
Buddy on 1990. aastatel Taanis valmistatud elektriautode uus põlvkond. ElbilNorge ostis tehnoloogia 1999. aastal ning on sellest ajast saadik töötanud masstootmise eesmärgil. Samal ajal on Indias Bangalore’is asuv ettevõte Reva Electric Car Co. valmis saanud Buddyle väga sarnase auto nimega Reva City Car. Reva on Norras ja Inglismaal saadaval olnud juba mõned aastad. Nüüd aga pakutakse Norras lisavarustuseta Reva versiooni hinnaga 182 000 krooni.
Kuna nii Reva kui Buddy tippkiirus on 75-80 kilomeetrit tunnis, on tegemist tõeliste linnaautodega. Mõlemad klassifitseeruvad Norras „elektriliste neljarattaliste mootorrataste” alla. Autodesse mahub kolm reisijat, ühe laadimise pealt sõidavad autod sõltuvalt kiirusest 40-80 kilomeetrit, laadimine võtab aega umbes kuus tundi.
Norra juhtide jaoks on Buddyl ja Reval veel lisaeeliseid võrreldes bensiiniautodega: nende pealt ei võeta Norras teemaksu, linnas saab neid tasuta parkida ning nad tohivad sõita bussidele määratud sõiduradadel. Peagi liitub Reva ja Buddyga veel kolmaski Norras müügile tulev elektriauto, kui THINK saab valmis oma mudeli THINK City.
Seotud lood
Iisrael kuulutas täna välja oma toetuse projektile "Parem koht", mille raames
toimub üleminek naftalt elektrile kohalikus autotööstuses.
Missuguse majandusharu arengusse võiks
eestlased ise investeerida? Erinevaid aspekte kaaludes arvan, et Eesti võiks ise
hakata kokku panema elektriautosid ja teisi akudel töötavaid elektrilisi
transpordivahendeid.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.