• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,23
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,23
  • 26.02.08, 13:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti peaks käivitama elektriautode tootmise

Missuguse majandusharu arengusse võiks eestlased ise investeerida? Erinevaid aspekte kaaludes arvan, et Eesti võiks ise hakata kokku panema elektriautosid ja teisi akudel töötavaid elektrilisi transpordivahendeid.
Mitte nii eksklusiivseid, mida Tesla Motors teeb, vaid rahulikke, kvaliteetseid ja praktilisi, nagu näiteks see inglaste piimaauto, mis loomulikult põhineb vanemal tehnoloogial ning mille muudab praktiliseks vajadus pidevalt peatuda.
Selle ettepaneku üheks põhjenduseks on Eesti head võimalused kasutada tuuleenergiat. Loe: Tuuleenergia kasutamine nõuab teisitimõtlemist
Meil on võimalik suur osa transpordisektorist üles ehitada sisuliselt emissioonivabana - kasutame tuuleenergia tippaegu transpordivahendite akude laadimiseks.
Kuivõrd tuuleenergia põhiprobleemiks on vajadus seda akumuleerida, siis me ei akumuleeri seda mitte spetsiaalsetesse süsteemidesse, mis tõstavad tunduvalt energia hinda, vaid autode akudesse, mida on niikuinii vaja laadida - kui transpordisektor sellel põhineks.
Eestis on kokku pandud vormelautosid, busse ja ekskavaatoreid. Kõik on olnud võimalik. Ka teadlased on meil olemas, kes teavad trende ja oskavad soovitada, missugused energiaallikad on kõige optimaalsemad (akud, suruõhk…).
Ise kompetentsi kokku pannes ja üles ehitades saaksime muutuda sarnasteks näiteks hispaanlastega, kes mitte ei tooda tuuleturbiine oma kodumaal, vaid avasid tehase ka USAs. Alustada võiks kindlatest mudelitest koostöös välismaise autotootjaga. Koostöös tanklakettidega oleks vajalik üles ehitada kiirlaadimis- või akuvahetusjaamad. Olles omandanud vajalikud kogemused muutuks selline tootmine üheks Eesti peamiseks ekspordiartikliks. Kas Eestis leidub investoreid, kes sellisele väljakutsele vastaksid?
Artikkel ilmus Erik Puura keskkonnablogis.

Seotud lood

Uudised
  • 22.02.08, 20:00
Tuuleenergia kasutamine nõuab teisitimõtlemist
Meil on olemas ökoloogiliselt puhas ja taastuv energiaallikas – tuul. Tuuleenergial on vaid üks puudus: kui tuul ei puhu, siis energia pole kättesaadav.
Uudised
  • 02.03.08, 19:04
Nädala tipp-10
Kümme enimloetud lugu Novaatoris sel nädalal:
Uudised
  • 08.11.07, 19:00
Norra rohelised ja odavad elektriautod
Oslo lähedal paiknev Norra ettevõte EbilNorge AB alustas uut tüüpi elektriautode tootmist. Välimuse kallal võiks ju nuriseda, kuid võrreldes muude autodega on neil palju eeliseid.
Uudised
  • 05.08.08, 16:53
Soome peaminister soovib kaotada elektriautodelt maksud
Soome peaminister Matti Vanhanen sõnas, et praegu peaks juba hakkama mõtlema elektriautodelt maksude küsimise lõpetamisele.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele