Missuguse majandusharu arengusse võiks
eestlased ise investeerida? Erinevaid aspekte kaaludes arvan, et Eesti võiks ise
hakata kokku panema elektriautosid ja teisi akudel töötavaid elektrilisi
transpordivahendeid.
Mitte nii eksklusiivseid, mida Tesla Motors teeb, vaid rahulikke, kvaliteetseid ja praktilisi, nagu näiteks see inglaste piimaauto, mis loomulikult põhineb vanemal tehnoloogial ning mille muudab praktiliseks vajadus pidevalt peatuda.
Selle ettepaneku üheks põhjenduseks on Eesti head võimalused kasutada tuuleenergiat. Loe:
Tuuleenergia kasutamine nõuab teisitimõtlemist
Meil on võimalik suur osa transpordisektorist üles ehitada sisuliselt emissioonivabana - kasutame tuuleenergia tippaegu transpordivahendite akude laadimiseks.
Kuivõrd tuuleenergia põhiprobleemiks on vajadus seda akumuleerida, siis me ei akumuleeri seda mitte spetsiaalsetesse süsteemidesse, mis tõstavad tunduvalt energia hinda, vaid autode akudesse, mida on niikuinii vaja laadida - kui transpordisektor sellel põhineks.
Eestis on kokku pandud vormelautosid, busse ja ekskavaatoreid. Kõik on olnud võimalik. Ka teadlased on meil olemas, kes teavad trende ja oskavad soovitada, missugused energiaallikad on kõige optimaalsemad (akud, suruõhk…).
Ise kompetentsi kokku pannes ja üles ehitades saaksime muutuda sarnasteks näiteks hispaanlastega, kes mitte ei tooda tuuleturbiine oma kodumaal, vaid avasid tehase ka USAs. Alustada võiks kindlatest mudelitest koostöös välismaise autotootjaga. Koostöös tanklakettidega oleks vajalik üles ehitada kiirlaadimis- või akuvahetusjaamad. Olles omandanud vajalikud kogemused muutuks selline tootmine üheks Eesti peamiseks ekspordiartikliks. Kas Eestis leidub investoreid, kes sellisele väljakutsele vastaksid?
Artikkel ilmus Erik Puura
keskkonnablogis.
Seotud lood
Meil on olemas ökoloogiliselt puhas ja
taastuv energiaallikas – tuul. Tuuleenergial on vaid üks puudus: kui tuul ei
puhu, siis energia pole kättesaadav.
Kümme enimloetud lugu Novaatoris sel
nädalal:
Oslo lähedal paiknev Norra ettevõte
EbilNorge AB alustas uut tüüpi elektriautode tootmist. Välimuse kallal võiks ju
nuriseda, kuid võrreldes muude autodega on neil palju eeliseid.
Soome peaminister Matti Vanhanen sõnas, et
praegu peaks juba hakkama mõtlema elektriautodelt maksude küsimise lõpetamisele.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.