Ehkki tegemist pole innovaatilise reklaamilahendusega, toimib see hästi, kuna tõstab sõnumi usaldusväärsust. Inimesed usuvad parema meelega mitte reklaami, vaid valdkonnas tegutseva inimese soovitust.
Tele2 kasutab juba mitu aastat äriklientidele suunatud reklaamides firmajuhte ja hindab seda väga mõjusaks. "Kes mõjuks veel usaldusväärsemana, kui oma klient, kes on teenusega rahul ja ütleb selle avalikult välja?" põhjendas Tele2 turundusdirektor Kristjan Seema.
30% võitu sidekuludelt on reklaamides ülistanud Saar Polli juhataja Andrus Saar, BC Cramo peatreener ja ettevõtja Aivar Kuusmaa, Makarov Muusiku juht Jüri Makarov, Ivo Saarma Fertilitasest jpt. "Reklaamis esinev persoon peab kindlasti kasutama Tele2 teenust, sellega rahul olema ja uskuma sõnadesse, mida ta välja ütleb," selgitas Seema valiku põhimõtteid.
Reklaamides esinemise tasustamise suhtes on firmajuhtidega erinevad kokkulepped.
"Mingi tasu on olemas, üks võttepäev on juhile reaalne ajakulu ja see on vaja kompenseerida. Aga kindlasti ei ole ükski meie reklaamides üles astunud inimestest teinud reklaami selle mõttega, et saada soodustust või raha," kinnitas Seema.
Tele2 reklaamis esines ka Vain & Partnerites äri arendamisega tegelev Loit Linnupõld, kes reklaami filmimise ajal oli Parex panga tegevjuht. "Parexil ja Tele2 oli ühine reklaamiagentuur Idea ja kui Idea strateegiline juht Paavo Pettai mind reklaami kutsus, siis olin nõus. Tele2 valimine operaatoriks oli meie otsus ja miks mitte sellest reklaamis rääkida," meenutas Linnupõld.
Sel aastal võttis Parex ka ise sama taktikaga reklaami kasutusele. Raha Loit Linnupõld Tele2 reklaamis esinemise eest ei saanud, samuti ei maksnud Parex oma reklaamides esinejatele. "See oleks võlts, kui raha makstaks. Reklaam kõlab hästi vaid siis, kui see on tehtud ilma kompensatsioonita," on ta veendunud.
Tele2 reklaamis esines ka erahaigla Fertilitas juht Ivo Saarma. "Eks see on kahe otsaga asi, tükk aega olin kahevahel, aga nad kutsusid nii aktiivselt," rääkis Saarma. Tänutäheks on haigla helistamistingimused nüüd soodsamad.
Reklaamiagentuuri Kontuur Leo Burnett juhi Jane Oblikase sõnul on valdkonnas tuntud inimese kasutamine reklaamis kindla peale minek, ehkki see pole innovatiivne. "Läbi aegade on arvamusliidreid kasutatud, et lisada sõnumile usaldusväärsust ja võita reklaamiga rohkem tähelepanu. See toimib just äriklientide puhul," rääkis ta.
Samas seab selline meetod piirangu teistele firmadele, sest kui keegi seda taktikat jõuliselt kasutab, ei saa isegi teise valdkonna ettevõte enam sama reklaamitaktikat tarvitada, kuna reklaam ei eristuks piisavalt.
Seotud lood
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.