Soome lennukompanii Finnair kavatseb kütuse
hinnatõusu tõttu tõsta lennupiletite hindu.
Viimasel ajal on Finnair hindu vähesel määral tõstnud juba korduvalt. Finnairi müügijuhi Sakari Romu sõnul tõus küll plaanis, kuid lõplikku otsust ei ole veel tehtud, kirjutas Taloussanomat.
„Kütus on oluline kuluallikas,“ põhjendas Romu plaani.
Esmaspäeval maksis tonn lennukikütust kerosiini 930 dollarit ehk umbes kolm korda enam kui 2003. aasta lõpus. Eelmise aasta vahetusel oli hind 600 dollarit tonnist.
Seni on Finnair end kütuse hinnatõusu vastu kindlustanud futuuride abil. See aga ei ole katnud kogu hinnatõusu. Lisaks maksab ka kindlustus.
„Viimasel ajal on uus kindlustus olnud kallim kui eelmine,“ märkis Romu.
Kütuse hinnatõusu on mõnevõrra pehmendanud dollari odavnemine euro suhtes. „Dollari odavnemine on olukorda (kütuse kallinemist) parandanud, kuid ei ole seda täielikult kompenseerinud,“ lisas lennukompanii esindaja.
Seotud lood
Oneworldi lennuliit, kuhu kuulub ka Finnair
täienes 1. novembrist Hiina parimaks tunnistatud lennufirma Dragonair
võrra. Sellega kasvab Oneworldi sihtpunktide arv Hiinas 26 linna võrra.
Finnair omandas esimese uue Airbus A340 ja
alustab sellega kohe Aasia suunal pikamaalende.
Soome lennukompanii Finnair müüb oma
odavlennufirma FlyNordic Norra odavlennufirmale Norwegian Air Shuttle.
Finnair uuendab oma kauglendusid
teenindavat lennuparki lähiaastatel kokku kahe miljardi euro ehk umbes 31
miljardi krooni eest.
Eesti ja kogu Baltikumi suurim kasutatud autode jaemüüja AS Longo Group pakub kõigis kolmes Balti riigis võlakirju summas 10 miljonit eurot, mille aastane fikseeritud intressimäär on 10% ja tähtaeg kolm aastat. Võlakirjade märkimisperiood kestab kuni 25. novembrini ning on avatud nii jae- kui ka kutselistele investoritele.