• OMX Baltic−0,27%269,14
  • OMX Riga0,00%874,25
  • OMX Tallinn−0,5%1 717,74
  • OMX Vilnius−0,03%1 041,29
  • S&P 5000,00%5 969,34
  • DOW 300,00%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,33%8 289,16
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,46
  • OMX Baltic−0,27%269,14
  • OMX Riga0,00%874,25
  • OMX Tallinn−0,5%1 717,74
  • OMX Vilnius−0,03%1 041,29
  • S&P 5000,00%5 969,34
  • DOW 300,00%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1000,33%8 289,16
  • Nikkei 2251,3%38 780,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,46
  • 15.11.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaemüügiettevõtete TOP: Rahvas ostab järjest rohkem riideid ja jalatseid

Kui eelmise aasta jaemüük ulatus 54 miljardi kroonini, siis selle aasta näitajaks võib prognoosida 65 miljardit. Eelmise aastaga võrreldes on selle aasta jaekäibe kasv mõnevõrra aeglustunud. Aeglustumisele vaatamata on jaekäibes siiski oodata märkimisväärset kasvu, mis võib küündida kuni 19%ni.
Käesoleval aastal võib märgata toidukaupade müügi kasvu aeglustumist. Selle aasta esimesel poolaastal kasvas toidukaupluste müük 11%, mis 12 miljardiga moodustas kogu jaemüügist 40,7%.
Paari viimase aastaga on toidukaupade osakaal kogu jaemüügis vähenenud kuni kolm protsenti. Peamiseks põhjuseks võib lugeda sissetulekute kasvu, mis on muutnud tarbijate ostuvõimalusi ja harjumusi. Lisaks toidu- ja eluasemekulutustele on kasvanud muude kaupade ja teenuste tarbimine.
Kui mullu oli märgatav hüpe majatarvete, kodumasinate ja ehituskaupade müügis (58%), siis käesoleval aastal on nimetatud kaupade müügi kasv vähenenud pea poole võrra (30%). Langust võib seletada kinnisvaraturu jahenemisega.
Hoogne areng rõivaste ja jalanõude müügis (43%) ulatub 1,5 miljardi kroonini. Tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsikaupluste müük moodustab jaekäibest 5%, mis mullusega võrreldes on oluline käibestruktuuri muutus.
Garderoobikaupade müügikasv tuleneb uute kaupluste ja osakondade avamisest ning samuti moekaupade kampaaniatest ja allahindlustest. Müügikasvu paisutajateks võib pidada ka kiiret palgakasvu ja kõrget tööhõivet majanduses, mis on võimaldanud inimestel soetada uusi kvaliteetseid rõivaid ja jalanõusid.
Müügikasv jätkub nii spetsialiseeritud kauplustes kui ka kaubamaja tüüpi kaubandus-ettevõtetes. Spetsialiseeritud kauplused müüsid enam arvuteid ja infotehnoloogiatooteid, fotokaupu, matkatarbeid, raamatuid jms. Ka sõidukite osas jätkub müügikasv, küündides isegi üle 20%.
Arvestades kiiret arengut jaekaubanduses ja kõrget võrdlusbaasi mullu, võib 2007. aasta teisel poolel kaupluste müügikasv olla mõnevõrra aeglasem kui eelmisel aastal ja selle aasta esimesel poolaastal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.11.24, 15:27
Videovalve – palju enamat, kui lihtsalt „lisasilmad“ ühe ettevõtte objektil
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele