Merko Ehituse kolmanda kvartali kasum
langes kolmandiku võrra, 119 miljoni kroonini.
Mullu samal ajal oli ettevõtte kasum 170,4 miljonit krooni, teatas firma börsile. Ettevõtte kommentaaris seisis, et kolmandas kvartalis jätkus hindade kiire kallinemine ehitussektoris ning võrreldes 2006. aasta III kvartaliga kallines ehitusteenus Lätis 23,8%, Leedus 14,6% ning Eestis 12,1%, sealhulgas kallinesid tööjõukulud Lätis 40,4% ja Eestis 21,1%. Samaaegne nõudluse vähenemine ning ehitusmaterjalide ja tööjõu pakkumise paranemine sektoris loovad head eeldused ehitushindade stabiliseerumiseks lähitulevikus. Elamispindade turgu iseloomustas III kvartalis üleüldine loidus ning pessimism, kasvas oluliselt uute korterite pakkumine ning toimus erinevate piirkondade hindade diferentseerumine. Keskkonnas aset leidnud muudatuste tulemusena pikenes korterite müügiperiood. Lähituleviku suurimaks väljakutseks arendajatele kujuneb toimetulek ahenenud finantseerimisvõimalustega ning korterite müügiperioodi pikenemisega kaasnevate likviidsusriskide oskuslik juhtimine. Määravaks saab ettevõtte kapitaliseeritus ning sisemiste likviidsusreservide olemasolu.
Pankade karmistunud laenutingimused ning negatiivsed ootused majanduse edasise kasvus osas on vähendanud ettevõtete investeerimisaktiivsust ning
paljude projektide teostamine on lükatud edasi tulevikku. Kuigi 2007. aasta esimesel poolaastal näitas sektor tugevalt kasvu (oma jõududega tehtudehitustööd kasvasid jooksevhindades 2006. aasta 6 kuuga võrreldes Leedus 51,9%, Lätis 45,9% ja Eestis 31,1%), võib aasta teiselt poolelt oodata,sarnaselt kogu regiooni majandusele kasvu aeglustumist.
Seotud lood
Merko Ehitus, mis raporteeris reedel peale
börsipäeva lõppu kolmanda kvartali majandustulemustest, kukkus täna börsil 7
protsenti, makstes 247,06 krooni (15,79 eurot).
Merko Ehituse III kvartali tulemused
näitasid ehitus- ja tööjõukulude kiire kasvu jätku ja kinnisvaraobjektide
müügiperioodi pikenemist, mis mõjutavad ettevõtte kasumit negatiivselt ka
lähitulevikus.
Merko Grupi tütarfirma maksis selle aasta
septembris maadevahetuse skandaali võtmekujule korraga enam kui 19 miljonit
krooni, samas pole lõpuni teada, kellele see raha läks.
Merko elamuehitusdivisjoni direktor Tiit
Kuusik, selgitas aripaev.ee-le, et 3,5 miljoni kroonine hinnalangus oli trikk
tähelepanu võitmiseks.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.