Majandusminister Juhan Partsi sõnul pole
peaminister Andrus Ansip nõus kasutama Tallinna-Tartu maantee ehituseks
kassareservi, sest tahab näidata, et aetakse konservatiivset
majanduspoliitikat.
Majandusminister Juhan Parts andis Äripäevale selgitusi erimeelsusi tekitanud Tallinna-Tartu maantee ehituse rahastamisskeemide kohta.
Millise ettepaneku tegi majandusministeerium Tallinna-Tartu maantee ehituse rahastamiseks?Jõus on eelmise valitsuse tehtud otsus, et Tallinna-Tartu maantee ehitust tuleb rahastada väljaspool aktsiisi. Meie arusaam on, et selle suure projekti arvel ei tohi kaotada muu teedevõrk. Kui sinna investeeringud ei kasva, läheb nende seisukord aina hullemaks.
Rahandusministeerium tuli välja ideega, et on olemas kassareservid, mis on kogunenud eelnevate aastate eelarveülejääkidega. Võtame raha sealt ja maksame pärast kütuseaktsiisist tagasi. Tegemist on sildfinantseeringu, mitte laenuga.
Mis on selle variandi plussid?Me saame efektiivset tempot hoida, sest mida lühema perioodiga me ehitame, seda parema hinnaga me ta kätte saame ja saame kasutada ökonoomset raha. Tegemist on lihtsa optimeerimisülesandega.
Mis summadest on jutt?Valitsuse määruses on fikseeritud number 4,8 miljardit. Kuni Mäoni 2,5 kuni 3 miljardit. Mäost Tartuni toimuks ehitus pärast aastat 2012. Selle küsimuse juurde peab tulema siis, kui tee on Mäoni valmis, sest me ei tea, mida teevad selleks ajaks ehitushinnad.
Mida arvate peaministri ideest võtta raha aktsiisist?Muu teedevõrk peab arenema tõusvas trendis ja sellest ei ole mul majandusministrina võimalik taganeda. Kui võtta aktsiisist jupikaupa raha Tallinna-Tartu maantee jaoks, siis tuleks seda hakata ajatama. See ei ole nii lihtne, et vaatad eelarvest - 2008 laekub aktsiisi rohkem kui 2007, paneme selle Tallinna-Tartu maantee peale. 2008 ei ole meil vaja lisaraha selle objekti jaoks, see raha on olemas ja käivad ettevalmistustööd. Raha tuleb suunata siis, kui seda reaalselt vaja on, ehk alates aastast 2010.
KommentaarMina ei ole nõus sellega, mida majandusministeerium on pakkunud.
Peaminister Andrus Ansip
Ei ole mõtet viidata eelmise valitsuse materjalidele, sest olukord on praegu teine. Me langetasime poliitilise otsuse tõsta hüppeliselt kütuseaktsiisi määra ja on patt mõelda täiendavatele laenudele.
Iga inimene, kes on koolis matemaatikatunnis käinud, saab aru, et see mõjutab eelarve tasakaalu.
Rahandusminister eitab praegustes oludes seda võimalust.
Ma arvan, et majandusministeerium on aru saanud, et kassareservi kasutamine on eelarve tasakaalu küsimus. Lepime kokku niikuinii. Alati oleme leppinud.
Autor: 1706-aripaev
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts esitas valitsuskabineti nõupidamisele märgukirja, milles peab mõistlikuks
Tartu-Elva-Valga rongiliin kuueks ja pooleks kuuks sulgeda.
Eestis Läti piiri lähedal olevad teed, mis
on viimased 17 aastat on olnud kraavidega läbilõigatud, taastatakse seoses
ühinemisega Schengeni viisaruumiga.
Peaminister Andrus Ansipi sõnul teab
ainult Eesti Päevaleht nimetada mitut poliitikut, kes soovivad majandus- ja
kommunikatsiooniminister Juhan Partsi lahkumist.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.