Täna on küberesmapäev, mil USA
online-poed pakuvad eriti soodsaid tehinguid ja algab ametlik
jõuluostuhullus.
Wikipedia andmetel on küberesmaspäev ehk Cyber Monday tseremoniaalne jõuluostuhulluse algus USAs. Küberesmaspäev on eriti kiire päev online-poepidajatele. Tegemist on tohutu turundusüritusega, mida sponsoreerib National Retail Federation's Shop.org.
Küberesmaspäev järgneb mustale reedele, mis on tänupühade järgne päev ja ametlik jõuluostude stardipauk. Tänupühad on liikuvad ja neid peetakse USAs novembri neljandal neljapäeval. Mustal reedel avatakse mõned kauplused eriti vara, näiteks kell 5 hommikul ja kaupmehed teevad eriti häid pakkumisi. Küberesmaspäeva idee sai alguse sellest, et reedel poode mööda kolanud inimesed istuvad esmaspäeval arvuti taha ja hakkavad veebist kingitusi ostma.
Esimest korda peeti küberesmaspäeva 2005. aastal.
Shop.org juhi Scott Silverman sõnul täheldas 77% online-kauplustest märgatavad tellimuste kasvu tänupühade järgsel esmaspäeval. E-kaubanduse uuringufirma ComScore Networksi andmetel kasvasid 2005. aastal võrreldes eelnevaga online-poodides tehtud kulutused 26% ehk 485 miljoni dollarini (5 miljardi kroonini), Akamai Technologiese andmetel kasvas veebipoodide külastatavus 35%.
Seotud lood
Aktsiad Euroopa börsidel täna lõuna paiku
tõusid, sest ühendriikide tarbijad suurendasid tänupühade järel oma
kulutusi.
Eestis jäetakse tänavu jõulukuul poodidesse
kingituste ja söökide-jookide eest kokku üle viie miljardi krooni. Mullusest on
see umbes kümnendiku võrra rohkem, kuigi aasta varem oli kasv kaks korda suurem.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.