Eestis jäetakse tänavu jõulukuul poodidesse
kingituste ja söökide-jookide eest kokku üle viie miljardi krooni. Mullusest on
see umbes kümnendiku võrra rohkem, kuigi aasta varem oli kasv kaks korda suurem.
Kuigi kaupmehed ise ei taha oma käibenumbreid avalikustada, võib statistika põhjal ennustada, et jõulukuu kulutuste maht küünib pisut üle viie miljardi krooni, eelmise aasta detsembris jäeti statistikaameti andmetel kauplustesse kokku 4,8 miljardit krooni, kirjutas Postimees.
Keskmisel Eesti mehel kuluks sellise summa teenimiseks 42 000 aastat ning aastaid on sama suure summa tekitamiseks tööd teinud ka siinsed börsimiljardärid.
Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu sõnul on uuringutest tunda, et kulutuste kasv jääb mullusele tempokuselt maha, sest inimeste palgad ei kasva enam nii kiiresti ning inflatsioon haukab lisasissetulekust samuti suurema tüki kui varem.
Kõige tihedam on kauplustes alanud jõulueelne nädal, mil poodidesse jäetakse umbes kolmandik detsembri käibest, pisut rahulikum, kuid siiski tihe on ka aasta viimane nädal, sest siis on ees aastavahetuspidu ja venekeelsete Eesti elanike näärid.
Selverite juhataja Ain Taube sõnul annab detsember nende keti aastakäibest kuni 12 protsenti. «Samas näiteks kaubamajades on see osakaal kindlasti suuremgi,» rääkis ta. «Meie kasv tuleb eelkõige tööstuskaupade arvelt, sest ega süüa iseenesest väga palju rohkem ei osteta.»
Josingu sõnul väljendub inimeste tagasihoidlikum kulutuste kasv eelkõige selles, et väiksemaks muutub kingituste osakaal, pühadelaud seevastu kaetakse ikkagi tavapäraselt rikkalik ning selle arvelt kokku ei hoita. «Värviteleri asemel ostetakse võib-olla näiteks pardel,» tõi ta näite.
Rimi Eesti juhi Ruth Laatre sõnul ei ole nende käivetest esialgu siiski veel näha, et inimeste sissetulekud ja seeläbi kulutused tagasihoidlikumalt kasvanud oleks. «Erinevates valdkondades tunnetatakse seda muidugi erinevalt,» rääkis ta. «Ma usun, et näiteks turismisektoris on sissetulekute kasvu aeglustumine enam tunnetatav.»
Seotud lood
Euroopa juhtiv odavlennufirma easyJet
teenindas detsembris 2 638 279 reisijat, mis on 11,2% rohkem kui eelmise aasta
samal perioodil. Müüdud istekohtade täituvusfaktor oli samal ajal 81,2%.
Tuleviku suhtes lootusrikkad tarbijad
võivad kaupmeeste tänavuse jõuluhooaja käivet kergitada mullusest ligi veerandi
võrra, kasutades selleks ohtralt laenuraha.
Täna on küberesmapäev, mil USA
online-poed pakuvad eriti soodsaid tehinguid ja algab ametlik
jõuluostuhullus.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.