Endine YIT Ehituse kinnisvaraosakonna
müügijuht, kinnisvaraanalüütik Tõnu Toompark on turule toonud kinnisvara
arendusprojektide müügitempode monitooringu teenuse.
Jälgimise all on pea 150 Tallinna-Harjumaa kinnisvaraprojekti, kus pakutakse müügiks ligi 3000 valmis või ehitusjärgus olevat korterit, teatas teenust pakkuv Adaur Grupp OÜ.
Teenus on suunatud eelkõige kinnisvaraarendajatele. „Kinnisvaraarendajatel enamasti puudub info, mis laiemal turul toimub,” ütles Toompark. „Teatakse vaid seda, kuidas oma arendusprojekti müük edeneb. Mida aga konkurendid teevad, see on enamasti teadmata. Tallinna-Harjumaa turul on aga pakkumisel suurusjärk 4500-5000 korterit ja konkurents on enam kui tihe.”
Arendajal on vajadus teada turul pakutavate projektide müügitemposid eelkõige seetõttu, et planeerida tulevikus tehtavaid müügi- ja turunduskulutusi. Samuti on arendajatel võimalus müügitemposid analüüsides leida, kas konkurentide turunduskampaaniad ja allahindlkused õigustavad end – kas kopeerida konkurentide tegemisi või tuleb endam uusi turundusnippe välja mõelda.
Arendusprojektide müügitempod on huvipakkuvad ka pankadele, kes projekte finantseerivad. Pangad vajavad infot, kas raskustes olevatele projektidele on mõistlik raha juurde laenata ning kas laenu soovivad arendajad esitavad tegelikule turuolukorrale vastavaid müügiprognoose.
„Momendil katame teenusega peamiselt Tallinna ja Harju maakonna. Huviliste olemasolul oleme kohe valmis alustama ka Tartu-Pärnu ja muude linnade monitooringut,” lisas Toompark. „Hea meel on tõdeda, et esimeste suurte elamispindade arendajatega on koostöö juba käivitumas.”
Seotud lood
Tõnu Toompargi blogist selgub, et mees ei
tööta enam YIT Ehituse kinnisvaraosakonna müügijuhina, vaid naudib vabakutselise
staatust.
Vabakutseline kinnisvaraspetsialist Tõnu
Toompark usub, et kinnisvaraturu elavnemist võib oodata veel
aasta-poolteist.
YIT Ehituse kinnisvaraosakonna müügijuht
Tõnu Toompark ütles Süda Maja korterimüügioptsioone kommenteerides, et kui müüja
näeks pakkumises spekulantidele hõlptulu, ei tooks ta seda turule.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.