• OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,38%5 995,54
  • DOW 300,59%43 988,99
  • Nasdaq 0,09%19 286,78
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,61
  • OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,38%5 995,54
  • DOW 300,59%43 988,99
  • Nasdaq 0,09%19 286,78
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,61
  • 04.12.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jõulud: pidu töötajatele ja kingid klientidele

Üritusturundusagentuuri Royal Service'i loovjuht Mart Mikk on veendunud, et töötajate ja klientide peod peavad toimuma eraldi. "Ehkki eesmärgid võivad olla sarnased, peavad kliendiüritustel oma töötajad olema tööl, suhtlema kutsututega ja hoidma kliendisuhet. Seega puuduvad neil võimalused peost endast rõõmu tundmiseks," põhjendas Mikk.
Sama kinnitas Valdo Jahilo Event Mastersist. "Kuigi ühine pidu tuleks soodsam, ei tunneks ei töötajad ega kliendid end seal päris lõpuni mugavalt või vabalt," rääkis Jahilo. Kui muidu veel võivad kaks sihtrühma mõnel üritusel väga hästi läbi saada, ei ole selleks sobiv jõulupeo formaat, sest jõulupeol on teine eesmärk.
Kus pidu pidada eelistatakse, sõltub firma traditsioonist ja soovidest. On firmasid, kes Tallinnast välja sõidavad ja neid, kes linnas peavad. Mõlema puhul on oma eelised-miinused.
"Tallinn on logistiliselt lihtsam - kõik tulevad ja lahkuvad omal käel ning osalusprotsent on kõrgem. Väljasõidu puhul läheb minemise-tulemise peale rohkem aega ja kui sõit on pikk ning kutsutud on vaid firma töötajad ilma kaaslasteta, ei viitsita ehk nii palju sinna tulla. Vahel ei luba kaasad," muheles Jahilo.
Seevastu Jüri Peetson üritusturundusagentuurist PNG soovitab just Tallinnast välja minna, sest nii saab kollektiivi paremini koondada. "Saabutakse ühel ajal, lahkutakse koos, peol on selge algus ja lõpp-punkt," rääkis Peetson. Väärikalt saab pidu tähistada Palmse, Sagadi või Vihula mõisas. Populaarsed on Peetsoni sõnul ka Tallinna lähiümbruse restoranid Kapten Flint Kakumäel või Baby Back Tabasalus. "Klass omaette on Jõelähtme golfikeskus, mis on hingematvalt kaunis paik nii suvel kui ka talvel ja peopaigana võrratu, sest seal on privaatsust ja mugavust. Möödunud nädalavahetusel pidas seal jõuluüritust Estravel."
Peod on väga erinevad. Jüri Peetsoni sõnul ei ole kuhugi kadunud lihtsad ja siirad peod, kus töötajaid tänatakse ja kuhu ei põimita sõnavõtte ettevõtte väärtustest. Samas on ka üritusi, kus strateegiatest rääkimine on möödapääsmatu, sest jõulupidu võib olla üks vähestest kohtadest, kus kohtuvad ettevõtte erinevate osakondade inimesed.
"Ja on ka pidusid, kus ilma firma sõnumite jõulise esitamiseta ei saagi piduline aru, kas ta on sattunud õllesummerile või suure ettevõtte jõulupeole," lisas Peetson.
Valdo Jahilo sõnul tööjuttu jõulupeol üldiselt ei räägita, küll jagavad mõned firmad parimatele töötajatele auhindu.
Tänavu on programmis aktuaalsed tantsusaate staarid või saate "Eesti otsib superstaari" tähed.
Tegevustest on popid tinavalamine, kõiksugused ennustajad ja muu taoline - tegelikult juba kasutatud detailid, mis alati töötavad.
Ehkki peo keskmist hinda on raske öelda, arvas Jahilo senisele kogemusele tuginedes, et jõulupidu läheb ühe inimese kohta keskmiselt maksma 1200 krooni ning sellest ülespoole.
Jüri Peetsoni sõnul võib küll arvata, et Eesti showbusiness on piiratud võimalustega ja kõike on juba nähtud-kuuldud ning igal pool on juba oldud.
"Siinkohal tuleb olla avatud uutele ideedele ja segada olemasolevatest kokku just midagi sellist, mis pakub uudsust.
Eesti showbusiness'i suuremad ja väiksemad staarid on väga avatud ettepanekutele, mis annavad nende esinemisele lisaväärtust ja aitavad lisada etteastele särtsu," soovitas Peetson.
Allan Remmelkoor, Kristiine keskuse direktor
Teeme ühise peo kõigi kaupluste töötajatele jaanuari lõpus, kui kaubanduse kiired ajad on möödas. Kuna keskus on lahti 365 päeva, paneme peopäeval maja kaks tundi varem kinni, et pidutseda saaksid kõik. Kokku on töötajaid 1000 ja koos toitlustuse, kingituste ja programmiga läheb pidu maksma ligi miljon krooni. Teatud osa sellest maksavad töötajad, piletitulu kompenseerib umbes veerandi maksumusest.
Tiina Shein, Uus Maa turundusjuht
Traditsiooniliselt korraldame piduliku jõuluõhtusöögi restoranis ainult oma töötajatele.
Tänavu oleme Mustpeade Majas, kus osalevad kõik Uus Maa 200 töötajat üle Eesti. Õhtusöök läheb maksma 500-600 krooni inimese kohta ehk umbes 100 000 krooni.
Pidu me klientidele ei korralda. Kliente peame jõulude ajal meeles kinkidega, mille maaklerid personaalselt kohale viivad.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele