Pekingi olümpiamängude sponsorite ning
eksklusiivsete õigustega ettevõtete aktsiate tootlus on novembri lõpuga seisuga
34%, võrrelduna Dow Jonesi tööstuskeskmise 10 protsendiga, teatab AP.
Meediakompanii Dow Jones, mis arvutab maailma tuntuimat aktsiaindeksit, Dow Jonesi tööstuskeskmist, on loonud 2008. aasta suveolümpiamängude indeksi, mis koosneb üheksa riigi 33 ettevõttest, mis on sõlminud mängude orgkomiteega sponsor- või eksklusiivsed tarnelepingud. Nende ettevõtete turuväärtus on 2,04 triljonit dollarit.
Mitteametliku indeksi koosseisu kuuluvad muuhulgas spordirõivaste tootja Adidas, Lõuna-Korea elektroonikagigant Samsung, Manulife Financial Corp Kanadast ning China Mobile. Tõsi, indeksisse otseselt investeerida pole kahjuks võimalik, vaid investoritel tuleb osta lihtsalt selle koosseisu kuuluvaid aktsiaid.
Terve rida tuntud ettevõtteid on hakanud aga viimasel ajal loobuma Rahvusvahelise Olümpiakomiteega sõlmitud kallitest sponsorlepingutest. Nii teatas General Motors, et ei uuenda pärast järgmise aasta lõppu enam lepingut. Teisipäeval teatas lepingu lõpetamisest ka Hiina arvutitootja Lenovo, kuid ei nimetanud lõpetamise põhjust. Analüütikute hinnangu kohaselt sponsoreeris Lenovo olümpiakomiteed raha ja teenustena kokku 80 kuni 100 miljoni dollari eest.
Seotud lood
Pekingi linnaametnikud on andnud
taksojuhtidele karmid korraldused enne lähenevaid olümpiamänge, vahendas
Sportnet.
Suurbritannia ametühingute keskliidu sõnul
toodetakse olümpiameeneid vabrikutes, kus lapsed teevad miinimumpalga eest 15
tunniseid tööpäevi, vahendas The Guardian.
Müügile tuleb 7 miljonit Pekingi olümpiamängude
piletit, millest 75% saavad endale kohalikud elanikud.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.