Maailma juhtiv mobiiltelefonide tootja
Nokia soovib taas saada turuliidriks USAs, kus ta praegu on taandunud neljandale
kohale, kirjutab Financial Times.
„Meie ainuvõimalik ambitsioon USAs on saada turuliidriks,” lausus tegevjuht Olli-Pekka Kallasvuo majandusajalehele antud intervjuus. Samas keeldus ta andmast mingeidki eesmärgi saavutamise tähtaegu.
Kallasvuo lausus ajalehele, et Nokia suurendab kindlasti oma turuosa maailmas 40 protsendini ja enamgi ning kinnitas, et ettevõttel on hakanud USAs minema paremini. Ameerika Ühendriigid on Jaapani kõrval Nokia kõige nõrgem turg.
Kolmandas kvartalis kerkis Nokia turuosa 39 protsendini olles turuliider Lääne-Euroopas, Lähis-Idas ja Aafrikas, Ladina-Ameerikas ning Aasia-Vaikse Ookeani regioonis. USA turul on põhjanaabrite tuntuim ettevõte alles neljandal kohal. Liidrikoha kaotas ta Motorolale 2004. aastal.
Uuringufirma Gartneri andmetel on Motorola käes 31 USA turust, Samsung on 20 protsendiga teisel ning LG 16 protsendiga kolmandal kohal. Nokial on Ühendriikides 12protsendiline turuosa.
Seotud lood
Mitukümmend inimest viidi haiglasse ja
umbes tuhat tundis kergemaid tervisehädasid pärast seda, kui Soomes Nokia linnas
sattus puhta vee torustikku kanalisatsioonivesi.
Saksamaal tugevneb vastuseis Nokia
tegevusele ja toodetele. Ametiühingute keskliit DGB kutsus täna üles
boikoteerima Nokia mobiiltelefone, kuna firma kavatseb sulgeda Bochumis asuva
tehase.
Nokia aktsia kukkus pool tundi pärast
kauplemise algust Helsingi börsil 4,5 protsenti 26,33 euroni pärast seda, kui
ettevõtte juhtkond tutvustas järgmise aasta väljavaateid.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.