Go Busi nõukogu liikme Tiit Pruuli
sõnul on nad teinud nii palju kui võimalik, et streiki ära hoida.
„Teame, et paljud meie bussijuhid ei taha streikida. Loodame, et jõutakse enne streki kokkuleppele,“ märkis Pruuli.
Kui välismaal asuvad bussijuhtide streigi korral sõidukite rooli ettevõtete juhid, siis Go Busi juhtkonnas ei ole paljudel vastavat luba. „Lisaks paarile pisikesele juhtimisveale on ka praktilise juhtumioskuse puudumine üks meie nõrku külgi,“ naljatas Pruuli. Finantsjuht Jüri Suuroja leidis samas, et libedaga bussi roolimise harjutamine ei pruugi olla parim mõte.
„Ootame, kuhu läbirääkimistega jõutakse. Bussijuhtide tööd peaks väärtustama rohkem, kuid ei nõustuks nõutavate palgatingimustega. Linnavalitsuse esindaja kurtis, et ametnikud ei saa niipalju palka, kui bussijuhid nõuavad, aga samas ametnikud ei lähe Soome tööle ja bussijuhi käes on 100 inimese elu,“ arvas Pruuli.
Go Busi tegevdirektor kohusetäitja Rene Alpius maksaks hea meelega meie bussijuhtidele Soome palka, kui tulubaas võimaldaks. „Sõber veab kruusa, küsib 16 krooni kilomeeter, kulud tal väiksemad ja vastutus väiksem,“ lisas ta.
„Kui keegi ütleb, et bussijuhid saavad palju palka, tulge Tartusse, meil on 30 meest puudu, koolitame ning maksame koolituse ajal 1500 krooni kuus stipendiumi, paraku keegi ei tule. Go Busi keskmine bussijuht on 58 aastat vana,“ kutsus Suuroja inimesi tööle. Tema sõnul ei näinud keegi ette, mis hakkab Euroopa Liitu astudes juhtuma: parimaid bussijuhid läksid välismaale, tee-ehitusse tulid eurorahad ja veokijuhid saavad kaks korda rohkem palka kui bussijuhid.
Seotud lood
Arco Transpordi Itaalia osakonna
ekspediitor Ivari Allik kirjutab ettevõtte veebipäevikus, et Itaalias on sel
nädalal viimase 25 aasta suurim streik ning nende töö häiritud.
Reedel ja esmaspäeval toimunud koosolekutel
hääletasid tähtajatu streigi poolt Viljandi, Kohtla-Järve, Rakvere ja Tartu
bussijuhid. Narva bussijuhid toetavad streiki piketiga ning võivad streigiga
ühineda hiljem.
Go Busi pressibriifingul nentis Tiit Pruuli
kuigi nad ei taha olla ahned ja nõmedad ettevõtjad ei ole senistel tingimustel
Eesti Vabariigis võimalik bussiettevõtet pidada.
11. detsembril algava bussijuhtide
tähtajatu streigiga otsustasid liituda ka Saaremaa ja Pärnu bussijuhid, kelle
sõnul halvab tööseisak elu maal.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.